Leaf Me Alone

Výrobce: Claw

• pohodová a nenáročná hra
  • pěkná grafika ve stylu pixel art
  • mohlo by být i delší

Leaf Me Alone

Minimalistická plošinovka Leaf Me Alone je nenáročnou, odpočinkovou hrou pro líná nedělní odpoledne. V roztomilé grafice hráč prozkoumává zákoutí barevného světa, plní jednoduché hádanky a užívá si krásné hudby a relaxační hratelnosti. Přitom všem však není hra rozhodně hloupá a vnímavé hráče nadchne svou neagresivní atmosférou a líbeznou poetikou.

Leaf Me Alone

Hra Leaf Me Alone vznikla na podnět již 26. kola vývojářské soutěže Ludum Dare, jehož tématem byl tentokrát minimalismus. Tuto vlastnost přitom splňuje dokonale. Jednoduchá zápletka se snoubí s jednoduchou hratelností a stejným zpracováním. Leaf Me Alone vzdáleně připomíná třeba indie hit Fez, se kterým má kromě jiného společné grafické ztvárnění tzv. pixel artu. Grafický výraz hry je skutečně jednoduchý, ale lákavý a příjemný.

Leaf Me Alone

Hráčova postava, jakýsi lískový oříšek, pobíhá po několika obrazovkách a úrovních, v nichž se snaží najít klíče k otevření poslední lokace. Po nalezení malého lístku, který lze používat jako padák pak může náš malý hrdina neomezeně plachtit a dostávat se i na těžko přístupná místa. V rámci herní náplně vlastně Leaf Me Alone neobsahuje nic, co by zkušeného hráče mohlo překvapit, ale dobrá nálada, kterou hra způsobuje, to dostatečně vynahradí.

Leaf Me Alone

Celé hře vévodí velmi příjemná atmosféra, kdy nejste do ničeho vyloženě tlačeni, nic vám nehrozí a vše je zde nastaveno v příjemném a oddechovém tempu. Hluboký skok vám neublíží, není možné se někde zaseknout, či kvůli chybě opakovat úroveň. Hlavním smyslem hry je co možná nejpohodovější zážitek. Kromě roztomilé grafiky a jisté dětské poetiky je tu i velmi příjemná nostalgická hudba.

Leaf Me Alone

Leaf Me Alone je velmi pěkná hra, která člověka dokáže uklidnit a navíc jej v poklidu provést velmi roztomilým světem hlavního hrdiny. Není nijak šokující a nenabízí mnoho originálního obsahu, ale je příjemná a zkrátka je radost ji hrát. Osobně jsem byl na konci trošku smutný z toho, že už končí a to je dobrá vizitka.

75 %

64 %

Doposud hodnotilo 20 čtenářů