House Globe – Homeworld ve 2D

  1:21aktualizováno  1:21
Do třaskavých soubojů vesmírných křižníků a stíhače zve tato brilantní a jednoduchá variace na revoluční Homeworld. Jedná se o ctihodnou záležitost, nebo je to jen další marný výkřik do tmy?
85

House Globe

Platforma: Freeware
Výrobce: Oxeye Games

  • Jednoduchý game design
  • Design jednotek
  • Absence kampaně
  • Grafika mohla být lepší

Stáhnout

houseglobe_poster

houseglobe_01Po bizarním Planetoidu 2, všeléku to na nespavost, jsem si naštěstí mohl spravit chuť dnešní jednoduchou, ale chytlavou strategií zaměřenou především na rychlý skirmish a multiplayer. House Globe od severských Artifact se už na první pohled inspiruje zmíněnou kultovní trojrozměrnou strategií Homeworld. Hra byla vytvořena pro soutěž Bootleg Demakes, přičemž meritem turnaje byly právě "fiktivní retro prequely"známých her.

Pro ty, kteří znají Homeworld, tím tedy už popis House Globe skončil. Po vás ostatní – k dispozici máte jednu mateřskou loď, asi tak desetkrát větší, než cokoliv jiného na bojišti. V podstatě se jedná o mobilní základnu. Mateřská loď se stará o výzkum, příjem surovin i tvorbu nových menších lodí, a zároveň může i trochu střílet. A logicky bitva končí zničením mateřské lodi jednoho z hráčů.

V House Globe se tohle všechno děje na placaté dvourozměrné mapě, přičemž se to blíží i perfektním loňským Battleships Forever, akorát v House Globe máte navíc onu mateřskou loď. Základem je mít dost harvesterů, které sbírají omezený počet asteroidů a vozí je zpátky k mateřské lodi. Za tuto jedinou surovinu poté zkoumáte nové technologie a odemykáte si tak silnější lodě. Kupodivu, efektivního vítězství lze dosáhnout už s druhou základní sestavou.

houseglobe_02Souboje ve vesmíru vyžadují určitou minimální míru taktiky. V prvé řadě je potřeba vědět, kde nepřítel je. V tomto hra podává pomocnou ruku, protože na velkém přehledu bojiště (spustitelného mezerníkem) můžete pozorovat i mizející asteroidová pole na druhé straně mapy. Pro detailnější obrázek je třeba poblíž pozic nepřítele přisunout sondu Inspector. Nicméně identifikovat druh lodi musíte až vizuálně.

Následně je už na vás, zaměříte-li se na mateřskou loď hned, nebo pokusíte-li se nepřátelské lodě nalákat do otevřeného prostoru. Lodě se naštěstí neliší pouze tím, jak moc jsou účinné – například Plasma Frigate je doslova devastující proti mateřské lodi, nicméně brutálně neefektivní vůči menším cílům. Stíhačky se zase mohou stát neviditelné, a co nevidíte, to nemůžete zabít. Už za game design významná pochvala.

Co nemůžu pochválit je bohužel absence příběhu a kampaně. Je poměrně jasné, že ve vražedném termínu podobných soutěží není chuť ani čas na literární pokusy. Nicméně skirmish, ač velmi chytlavý, má jen jedno základní nastavení, a multiplayer může být zábava, nicméně příznejme si, že když už si parta cápků sesíťuje počítače, málokdy hraje freewarovku...

houseglobe_03Krátce k ovládání, protože u House Globe je to poněkud složitější. Mezi náhledem do bojiště a strategickým přehledem se tedy přepínáte mezerníkem. Klávesou B vyvoláte menu stavění a zároveň technologií, pričemž stavěné lodě můžete zrušit Backspacem. Hru můžete maximalizovat klasickým Alt+Enter. Odcházíte podobně familiérním Alt+F4. 

Navzdory tomu, že dovedu pochopit, proč je grafika kostrbatější, tak to podle mě neznamená, že bych to měl nějak omlouvat. Nikdo nevyžaduje nadupané 3D o milionech polygonů, ale nějaký patch přidávající House Globe roztomilejší non-pixel efekty a obrázky by moje hodnocení jen zvedl. I přes obě větší výtky ale znovu opakuji, že House Globe má velmi chytlavou hratelnost a jedna se o povinnost pro každého fanouška scifi a strategií.

Autor:

Hodnocení hry

Naše hodnocení

85 %

Hodnocení čtenářů

47 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 20 čtenářů

Témata: Asteroid

Nejčtenější

Další z rubriky

Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou

REZ PLS

V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla přátelství… A taky...

Ve futuristické Safehouse roboti lidem nepomáhají

Safehouse

Budoucnost robotiky vypadá růžově. Budoucnost pro lidstvo zase tak moc ne. Žádná totiž nebude.

Ananias je epická hra na hrdiny jak se sluší a patří

Ananias

Ananias vás možná nepřekvapí svou originalitou, ale perfektně kombinuje zažité a funkční prvky, které jsou v žánru her...

Trest nebo domluva? Co na fyzické tresty říkají odborníci
Trest nebo domluva? Co na fyzické tresty říkají odborníci

Výchova dětí je těžká disciplína a neexistuje univerzální návod. Jak potrestat dítě, které neposlouchá? Fyzické tresty, zákazy nebo stačí jen domluva? Odborníci v tom mají jasno.

Najdete na iDNES.cz