Fate of Mankind – evoluce v praxi

aktualizováno 
Interesantní nápad, příliš rychlé provedení. Arkáda pro dnešní den představuje koncentrát nezávislých soutěží.
60

Fate of Mankind

Platforma: Freeware
Výrobce: legacycrono

  • Originální přístup k vylepšování hráče
  • Neoriginální design levelů
  • Příliš brzy i neoriginální hratelnost

Stáhnout

Fate of Mankind

Fate of Mankind

Herní souteže nezávislé scény zabíjejí nezávislou scénu. Pokud je totiž třeba nějakou hru vyplodit ve velmi krátkém čase (od několika hodin po týden, jako je tomu v dnešním případě), výsledný uspěchaný titul může stěží obstát ve srovnání s dílem milovaným a postupně vypulírovaným, byť i třeba oplývá originálním herním nápadem. Možná jsem v tomto názoru osamocen, ale zboku viděná arkáda ve stylu Metroidu, Fate of Mankind, je mým dalším důkazem.

Originálním prvkem Fate of Mankind je tak trochu jiný pohled na starý herní přístup postupného zlepšování. Známe ho všichni – v první kole arkády máme nůž a vyskočíme centimetr nad zemí, v posledním kole disponujeme arzenálem malé armády a namakané statistiky nám (resp. teda avatarovi) umožňují hopsat výše, rychleji a lépe. Fate of Manking tento prvek rozvedla do nečekaného směru, v němž se postupným zlepšováním mění celé jádro hratelnosti i vzezření hry samotné.

Fate of Mankind

Na počátku tak herní prostředí ani nevidíme – až se sebráním schopnosti Vidět se ukáže černobílé prostředí. To se zase promění v barevní po další schopnosti rozlišovat barvy. Psané ukazatele začnou vypisovat texty až po sebrání schopnosti Čtení a tak dále. Jistě, nejde o nic makabrózního, něco podobného ostatně udělala

 i U3E hra The Creature, ale postupné objevování dalších a dalších schopností je tím, co hráče žene kupředu ve snaze odemknout si další netušené možnosti. Tedy, hnalo by ho dopředu.

Vzhledem k drakonickému týdennímu limitu soutěže, pro níž byl Fate of Mankind tvořen, totiž už zřejmě nezbyl čas na implementování tohoto nápadu do konce. Není třeba velké fantazie, abyste si dovedli představit postupné odemykání dialogů, teleportování či možností používat zbraně destruující level. S takovým provedením by hra dokonce slibovala i nějaký evolučně tématický přesah. Bohužel, velmi brzy namísto vylepšovacích předmětů nabídne jenom ty zvyšující skóre, a navíc ukáže, že se celá odehrává v jednom malém levelů. Ať žije Library z Halo 1.

Fate of Mankind

Namísto kombinování nelineárně sbíraných schopností lze kolem procházet jenom v přísně lineárním tónu, a navíc díky nesmyslně vzdáleným savepointům vás čeká úmorné (pro někoho zábavné) proběhávání pod do země bušícími kladivy a jinými ohyzdnostmi. Nebýt nesmyslně krátké produkční doby (čistého času méně než 32 hodin!), mohla se objevit skutečná perla. Námět slibuje mnohé, ale doručí jen fragment svého potenciálu.

Autor:
 

Hodnocení hry

Naše hodnocení

60 %

Hodnocení čtenářů

35 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 12 čtenářů

Nejčtenější

Další z rubriky

Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou

REZ PLS

V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla přátelství… A taky...

Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství

Crypt Worlds

Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak divná, jako Crypt...

The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii

The Last of Humans

Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře vůbec neubírá na kráse.

Najdete na iDNES.cz