Empire of the Galaldur – hrdinové meče, ale ne magie
Empire of the Galaldur
Platforma: Freeware
Výrobce: ePlaybus
- Tahová strategie podobná HOMAM
- Repetetivnější než moje recenze
- Levelování budov vytváří uměle nudu
- Odbytá mapa světa
- "Taktické" souboje bez taktiky
Empire of the Galaldur
Není snad hráče, který by neznal klasickou sérii tahových strategií jménem Heroes of Might and Magic. Obecně přijímána jako jedna z nejlepších a zároveň nejvíce rozšířených strategií, série HOMAM je populární napříč věkem i pohlavími a tak není divu, že by ji leckterý vývojář chtěl okopírovat. Stačí vzpomenout na domácí záležitost Monarchia, která měla být přelomovou webovou strategií a příliš dobře nedopadla. Rovněž dnešní variace jménem Empire of the Galaldur se HOMAMu chce podobat, a bohužel troskotá i ona.
Jelikož se srovnávání s HOMAMem neubráníme, a jelikož je Empire of the Galaldur jeho půdorysu veskrze podobný, připomeňme si jejich půdorys. Obě hry pracují s třemi úrovněmi map. V globální strategické chodíte po světě s armádami, zabíráte doly a přibližujete se k nepříteli. V budovatelské umístěné ve vašich hradech zase stavíte domky a trénujete armádu. A ve třetí taktické ovládáte jednotlivé jednotky a klepete jednotky nepřítele.
Empire of the Galaldur se ve všech úrovních od HOMAMu odlišuje spíše kosmeticky. Namísto zabírání dolů na světové mapě si je tak stavíte uvnitř hradů. Světová mapa díky tomu působí poměrně chudě, ale dejme tomu. V dalších odlišnostech bohužel vývojáři z ePlaybus volili to horší řešení.
by se mohlo těžit stále více, jsou všechny budovy vylepšovatelné. Na první levelu těží směšně málo, postupem času lze ale z jednoho města vytvořit surovinovou velmoc. Na rozdíl od HOMAM ale Empire of the Galaldur není tahový, nýbrž v reálném čase. U vyšších levelů buvov jejich vylepšování žere neúnosně moc času, během kterého nelze dělat nic jiného kromě tupého zírání na obrazovku. Vzhledem k ořezanosti globální mapy je tak budovatelská část nudnější než pondělní dopoledne.
To nejhorší ale přichází na konec. Taktické souboje jsou totiž rovněž v reálném čase a navíc se ovládají klikáním na pokyny jednotlivých jednotek podobně jako ve stařičké Dune 2. To samo o sobě z bitev dělá zcela netaktickou věc ve stylu “početnější vyhrává“. Navíc ale díky absenci magie a rozličnějších schopností jednotek (a ostatně i chybějícím rasám) klesá na nulu i jakákoliv jiná taktická variabilita.
Zpočátku vás tak hra zaujme dechberoucí podobností jedné z nejlepších strategií světa. O to větší je ale zklamání, které geometrickou řadou narůstá s přibývajícími minutami a nejpozději po hodině nezbude než si připustit, že je cosi shnilého v království Galalduru. Ruce pryč od něho.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 46 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
D6 Pronájem bytu 2+kk 57,66 m2 + lodžie v novostavbě, Kařez
Kařez, okres Rokycany
12 000 Kč/měsíc