V pixelovém hororu Embuscade se probouzíte zbrocení krví v zalivané uličce kdesi ve staré části neznámého města. Tma a noční mlha zakrývají děsy kolem. A zakrývají také fakt, že se hrabete v kontejneru na odpadky. Pročpak to asi děláte?
Hra vznikla jako příspěvek do vývojářské soutěže Pixel Horror Jam 2017 a podle toho také vypadá. Graficky hra působí moderně, ale je stylizovaná do retro kabátku, ve kterém je naprostá většina objeků tvořená malými kostkami, podobně jako na starých voxelových hrách. Vizuál ale není jedinou věcí, která vám při hraní Embuscate přijde zvláštní.
Ještě mnohem prapodivnější je herní náplň. Bezejnéná postava hlavního hrdiny, do jehož kůže se vtělíte, se zraněná pomalu šourá nočními ulciemi a hledá ony zmíněné kontejnery, popelníce a odpadkové koše. Ty nabízejí krátké ukojení vašeho hladu. Co, jiného má člověk dělat, aby přežil, když celým světem zmíhá apokalypsa?
Alespoň to se vám snaží říct všude se povalující novinové útržky. Hlad, který zde funguje jako ukazatel života vám neustále narůstá a váš žaludek se vyprazdňuje každou vteřinou. Herní tempo Embuscate je pomalejší, protože připomíná slalom mezi popelnicemi, které vám ukazatel hladu zase doplní. Pak máte asi minutu na to, abyste našli další „odpadkáč“.
To bude hlavní náplní, alespoň do doby, než se na scéně objeví děsivá postava v červené kápy. Hra zdařile buduje atmosféru až do poslední chvíle, kdy vám odhalí, o co vlastně jde. (Stačí ale trochu zapojit rozum a velkou pointu odhadnete už ze začátku.)
Škoda jen kratší herní doby a toho, že celý titul je v podstatě jeden dlouhý koridor, ze kterého nemůžete nikam sejít.