Cubic Conundrum - pan Rubik by se divil
Logický hlavolam s názvem Rubikova kostka zná snad každý. Mistrovství v rychlém otáčení barevnými kostičkami tak, aby všechny byly na jedné straně, je do jisté míry otázkou cviku a také štěstí. Autor dnešní hry se nechal Rubikovou kostkou rovněž inspirovat. Z původní myšlenky ovšem zachoval pouze hrátky s barvami a celý princip postavil vzhůru nohama. Celé okolní prostředí je tvořeno kostičkami a dosažení určitého barevného souladu má na starosti jediná malá kostička. Vznikl tak celý svět složený mnohonásobnými kostkami, v němž musíte přijít na správnou kombinaci, abyste se v levelu posunuli dále.
V každé části na vás čeká dílčí úkol, obarvit určitou barvou kostku s příslušným orámováním stejné barvy. Vaše ovladatelná kostka přitom funguje jako malířský štětec, kterým nejdříve obarvíte jednu nebo více stran a pak se po kostkové podlaze dokoulíte k rámečku. Musíte přitom jednat tak, aby se obarvená strana nedostala do kontaktu se zdí nebo podlahou a o svou barvu tím nepřišla. Výjimku tvoří pouze čistě bílé kostky, které lze obarvit a plní funkci jakéhosi záchytného bodu. Jakmile danou kostku obarvíte, aktivuje se v levelu určitá funkce– odstraní se třeba překážka v cestě, spustí se výtah, jenž vás přenese na další patro atd. Váš postup pak pokračuje u další barvy. Vyřešením všech barev v levelu se musíte dostat až k exitu v podobě černé kostky. Na první pohled připomíná Cubic Conundrum stařičkou arkádu Marble Madness, ve které jste váleli v kostečkovaném světě kuličku z kopce a do kopce. Okolní plochu můžete libovolně otáčet a přibližovat nebo měnit pohled kamery, což využijete hlavně při pohybu poblíž zdí.
Ačkoliv se to může na počátku zdát nemožné, tak i s velmi omezeným počtem pohybů kostky a minimem doprovodných efektů (jako změna směru kostky), se autorům podařilo vytvořit 25 různorodých levelů. Bohužel mi přišli poměrně zdlouhavé a raději bych uvítal menší svět třeba se třemi barvami a hlubším propracováním a více možnostmi. I přesto přináší Cubic Conundrum do žánru mozkomorů něco zcela nového.
Hra byla naprogramována v Gamemakeru, který sice není ideální na tvorbu her v 3D, ale chování kamery a ovládání je velmi intuitivní. Horší už je to se samotnou grafikou a vyhlazováním hran, kdy plocha snadno splývá v jednolitou směs. Po dohrání levelů se můžete zlepšovat v dosaženém čase dohrání nebo snižovat počet nabarvených kostek nutných ke splnění cíle, což samo o sobě příliš velkou motivací není.
Prodej parcely
Vémyslice, okres Znojmo
5 016 810 Kč