Booty – pomóóóc, okradli piráta!
Film Piráti z Karibiku smetl prach z legend o pirátech, jež od dob Ostrova pokladů ustoupily moderním pohádkám jako Doba ledová či Úžasňákovi. Nyní však vlajka s lebkou opět visí vysoko na stožárech. Využijme toho a pojďme se podívat na dnešní hru, ve které se hlavní hrdina Jack pokusí o úkol hraničící s bláznovstvím: vniknout na pirátskou loď a přivlastnit si uloupené poklady. I přes nepochybný aspekt akčnosti je Booty (což v anglickém argotu znamená právě poklad) klasickou víceúrovňovou arkádu, kde si ovšem vůbec nezahopsáte. Jednotlivé úrovně překonáváte výhradně pěškobusem. Jack je dokonce tak neschopný, že pokud spadne z plošinky o jedno patro níž nebo udělá jeden špatný krok, odebere se do věčných lovišť. Proto je základem chození a chození. Běh z hrdiny nevymáčknete, přesto je oproti nepřátelům o krapet rychlejší.
Jednotlivé levely jsou tvořeny víceúrovňovými palubami. Ty jsou pospojovány žebříky nebo se na ně dostanete na jezdících plošinkách. Většina palubních pater je rozdělena dveřmi, jež vidíte z bočního pohledu a jsou označeny čísly. Postupně je odemykáte klíči s příslušným číslem. Mimo to jsou zde i dveře, které vidíte přímo a slouží k průchodu mezi levely. Pokud se tedy chcete dostat dál, stačí se dostat k některým průchozím dveřím. Na patrech se promenádují vaši hlavní nepřátelé: piráty. Jejich inteligence je na bodu mrazu, takže mimo chození nezvládnou nic: žádná střelba, útoky, přecházení mezi plošinami. Přesto kontakt s nimi je smrtelný. V čem tedy spočívá samotný princip hry? I přes zmíněná zjednodušení jste přinuceni taktizovat. Jack u sebe může mít vždy jeden klíč, takže si vybíráte, které dveře a v jakém pořadí odemknete. Za některými se skrývají poklady nebo průchozí dveře do dalších levelů. Otevíráním dveří se taktéž prodlužuje dráha, již pirát urazí. Přesto pokud se dostáváte přes více úrovní, je třeba plánovat postup dopředu, většinou se těsně nalepit na piráta a na konci udělat otočku. Někdy odemknete dveře tak nešťastně, že nebude možné bez úhony mezi plošinami procházet.
Booty má jednoduchou kreslenou grafiku, design místností je stereotypní, alespoň se různí druhy pokladu, jež po cestě sbíráte. Přesto je nelogické, že po sebrání bambitky nebo mačety jste stále odkázáni na prosté pobíhání. Trochu oživení přináší i bomby, jež se občas skrývají za pokladem a nutí vás rychle odstoupit. Podivná nelogičnost je i při přechodu mezi levely. Když těsně před pirátem vpadnete do dveří, po návratu zpět se pirát nachází na tom samém místě a smrti neujdete. V pozadí vám hraje jedna hudební smyčka, jíž ovšem nelze inspiraci piráty upřít. Booty je jednoduchá arkáda, od které žádné zázraky nečekejte, ale na nějakou dobu vás jistě zabaví.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 16 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...