Po probuzení v Awake musíte bojovat o holý život

19:36aktualizováno  19:36
Stačí chvíle a pohodové kempování s přítelkyní se změní v nejhorší moment Marcova života. Bohužel, je to také jeho vůbec poslední moment života. Nevyhnutelnou smrt v této vynikající adventuře ale můžete odvrátit. Jen musíte být převelice vynalézaví.

Awake | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

90

Awake

Výrobce: Storyyeller Games

• napínavý děj, který nepostrádá tolik pořebný drajv
  • potřeba improvizovat
  • grafika a atmosféra
  • plně namluvené charaktery
  • opakování se holt nevyhnete (ale to není ani tak zápor)

Awake

Pomyslná idylka v podobě kempování v lesích se pro Marca během zlomku vteřiny promění v nejhorší noční můru. Nevěda, co se děje, je nucený improvizovat a najít cestu k záchraně vlastního života. Ve výborné a plně namluvené adventuře Awake na vás dolehne tíha situace a nevyhnutelného osudu, který vždy končí nehezkou smrtí. Nebo snad najdete způsob, jak přežít?

Awake

Awake se odehrává na poměrně malém prostoru karavanu, lesní cesty a ještě několika obrazovek. To ovšem neznamená, že by hra byla krátká nebo nezajímavá. I na tak malém jevišti totiž dokáže rozehrát dokonalé drama, které vás po první minutě sevře tak mocně, že od ní neodejdete, dokud všemu nepřijdete na kloub. Indicie leží všude kolem vás, záleží jen na tom, jak máte otevřené oči.

Awake

Mark po dobré večeři v karavanu na chvíli zadřímne. Jeho přítelkyně Caroline sedí opodál a on, když si uvědomí, že na něj padá silná únava, se rozhodne pro malou vycházku. Lesní cesta kolem karavanu je tichá a ze tmy se ozývá jen šelest korun stromů a občas houkání sov. Všechno je klidné. V tom momentě však Mark padá k zemi. Uspávací střela mu pronikne přímo do krku a on usíná znova, tentokrát ne z vlastní vůle.

Awake

Probouzí se svázaný v kufru auta, kde si stačí možná tak uvědomit, co se stalo, než auto zastaví. Je zaživa hozen do jezera, kde pomalu, bez kyslíku, ztrácí vědomí. Jenže neumírá. Sim sala bim! Probouzí se zase v karavanu vedle své přítelkyně. Všechno si však pamatuje. Ať už se mu to vše jenom zdálo, nebo je lapený v nějakém nepochopitelné časové smyčce, znova se tak snadno chytit nenechá.

Awake

Awake vlastně sestává ze dvou částí. V té první je třeba v karavanu a kolem něj sebrat všechny předměty, které mu pomohou se z kufru auta dostat. Zapalovač, benzín, baterku, nůž. Pak musíte čekat, kdy přiletí ona přesná střela do krku, která Marka uspí. Teprve pak, v kufru auta (a dalších lokacích) je potřeba improvizovat a přijít na to, jak se z této pekelné situace dostat. Pokusů máte nekonečně mnoho.

Awake

Třebaže je herní princip Awake postavený na opakování a zkoušení nových postupů, rozhodně nejde o nudnou hru. Ani po desátém utonutí v jezeru děj nepostrádá tažný ráz, který by vás u hry udržel. Je to dáno také tajemnou atmosférou, skvělou grafikou a též perfektním namluvením postav. Pro mě osobně je Awake nejpřekvapivějším adventurním zážitkem poslední doby. Tak doufám, že u vás to bude podobně.

Zde najdete odkaz i na verze pro Mac a Linux.

CES 2019

Největší veletrh spotřební elektroniky CES 2019 v Las Vegas probíhá od 8. do 11. ledna a rozhodně si přijdou na své hráči i nadšenci. Mezi očekávané novinky patří ohlášení 7nm CPU i GPU od AMD, nové modely karet NVIDIA RTX, VR a mnoho dalších. Sledujte dění na CES 2019 online.

90 %

29 %

Doposud hodnotilo 4 čtenářů