Neděle 26. ledna 2020, svátek má Zora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 26. ledna 2020 Zora

4 Minutes and 33 Seconds of Uniqueness - originalita sama

aktualizováno 
Originální hry jsou rozhodně vítány i zde ale platí ono známé pořekadlo že všeho moc škodí. A v případě této hry to autor zrovna moc neuhádl. Pokud ale dokážete ocenit dobrý nápad nad hratelností, pak by se vám to mohlo líbit.
50

4 Minutes and 33 Seconds of Uniqueness

Platforma: Freeware
Výrobce: Petri Purho

  • dobrý nápad
  • téměř nulová hratelnost

Stáhnout

4 Minutes and 33 Seconds of Uniqueness

4 Minutes and 33 Seconds of UniquenessKloonigames v minulosti chrlilo jednu nezávislou mini hru za druhou a i když doba jejich vývoje byla ohromně krátká, vždy díky originalitě hravě porážely většinu konkurence. 4 Minutes and 33 Seconds of Uniqueness je vlastně první pořádný pokus po Crayon Physics Deluxe, který byl určen do jedné ze soutěží. Konkrétně šlo o Nordic Game Jam s tématem „dokud budeme mít jeden druhého, naše problémy nikdy neskončí“. A toho se pochopitelně Petri Purho musel chopit z naprosto odlišného úhlu než ostatní a jeho projekt dostal ocenění za inovaci. 

Bohužel jsou jeho inovační prvky natolik radikální, že hodnotit klasické prvky hry v tomto případě prakticky ani nelze. Na grafice bychom totiž 4 Minutes and 33 Seconds of Uniquenessmohli tak akorát pochválit zvolené dvě barvy – bílou a černou. Obrazovka je totiž zprvu černá a následně se po malých kouscích mění v barvu bílou. Také hratelnost je tak trochu na pováženou, neboť od vás prakticky není požadována žádná akce, která by klání rozhodla, a když nemůžete výrazněji ovlivnit výsledek, vlastně se ani o hratelnosti mluvit nedá.  

Na následujících řádcích prozradím, oč se vlastně v projektu jedná, čímž téměř zkazím celou pointu hraní – pokud si tedy na celý problém chcete přijít sami, následující řádky raději přeskočte a okno zcela zavřete. Pokud si všimnete po spuštění hry, otevře se vám černá obrazovka, ale zleva se pomalu posunuje bílý proužek, který s každou sekundou nar4 Minutes and 33 Seconds of Uniquenessůstá. Konkrétně se zvětší 273 krát. Pořád v tom nevidíte žádnou souvislost: Zkrátka a dobře sekundu po sekundě se posunuje od levé strany směrem k té pravé a vyhráváte v momentě, kdy se dotkne té pravé. K tomu ale jen tak nedojde, a pokud si hru vpustíte v nesprávný moment, stane se že se na vašem monitoru ani dlouho neohřeje a prostě spadne. To může indikovat technické problémy, tím se ale nesmíte nechat odradit a postupně se dopídíte i tomu oč zde běží. Nápad je to věru originální – ihned po spuštění hra kontroluje, jestli kdekoliv na světě v daný moment někdo nehraje tu samou hru. A to samé dělá každou sekundu. Pokud najde kdekoliv na světě jediného hráče, který si projekt pustil a hry běží současně, prostě je shodí. Jedinou možností jak vyhrát je tedy být jediný na světě, který ji bude hrát po dobu 4 minuty a 33 sekund.  

Připadá vám, že to snad ani nemůže být zábava? Není to tak docela pravda a poté co se vám jednou alespoň trochu zadaří, budete opakovaně testovat zbytek světa – takže tam přeci jen nějaká hratelnost je. Je jí ale neskutečně málo a ne každý ji objeví.

Autor:

Hodnocení hry

Naše hodnocení

50 %

Hodnocení čtenářů

51 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 21 čtenářů

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Premium

Parkování zadarmo díky fíglu. Stačí si připlatit za vlastní espézetku

Češi parkující v centru Prahy na takzvaných modrých zónách zkoušejí fígl, jak nezaplatit za parkovné svého auta ani...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

  • Další z rubriky

Mandagon je nádherná a rozjímavá hra s nádechem východních kultur

Po grafické a hudební stránce překrásná arkáda Mandagon vás provede světem, kde se nebojuje ani neumírá, ale medituje.

V Probably Not jste ten nejméně užitečný pomocník v domácnosti

V roli robotického pomocníka v domácnosti by vaším nejtěžším úkolem mělo být správně roztřídit ponožky. To byste ale...

Ve futuristické Safehouse roboti lidem nepomáhají

Budoucnost robotiky vypadá růžově. Budoucnost pro lidstvo zase tak moc ne. Žádná totiž nebude.

King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí

Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak snadné setřást.

OTESTOVÁNO: Jak děti bavily věcičky od Fischer Price?
OTESTOVÁNO: Jak děti bavily věcičky od Fischer Price?

Čtrnáct maminek z řad blogerek otestovalo věci pro děti a miminka od značky Fisher-Price. Jak si usínáčky (vydra a ježek), houpátka, sedátka a tři druhy deček vedly v testu přísných kritiků – jejich dětí?

Najdete na iDNES.cz