V roce 2010 hrála na Facebooku polovina uživatelů, v loňském roce se však toto číslo snížilo zhruba na 25 %. Počet aktivních hráčů titulů od společnosti Zynga (proslavila se například hrou Mafia Wars) klesl z 266 milionů na 225.
Sociální síť zamezila nevyžádaným výpisům z her, a pro vývojáře nových titulů tak bude těžší se bez marketingové kampaně prosadit. Společnost IHS Screen Digest však pravděpodobně sepsala závěr před poslední změnou, která naopak i nehráče informuje o herních aktivitách přátel.
"V letech 2009 a 2010 Facebook dosáhl význačnosti jako herní platforma, a to raketovým tempem," píše se ve studii. "Srovnatelnou rychlostí se však v roce 2011 stabilizoval, a to s podmínkami, které jsou pro provozovatele her citelně náročnější," tvrdí studie.
IHS Screen Digest tak v závěru konstatuje, že tento trh bude i nadále zajímavý. Nyní však jen pro společnosti schopné odolat současným výzvám.