Sice se čekal blíže neurčený nášup informací k chystané čtvrté hry ze světa Zaklínače (The Witcher 4), ale i tak nás autoři z polského z polského studia CD Projekt Red příjemně překvapili. Na konferenci State of Unreal 2025 primárně věnující se jejich využití grafického enginu Unreal Engine 5 totiž představili hned několik důležitých detailů ohledně chystané hry a hlavně ji ukázali v pohybu.
Vidět jsme mohli jednak novou předrenderovanou ukázku, ve které mantikora ničí povoz s pašeráky. Trosky po boji nakonec nachází hlavní hrdinka čtvrtého dílu, Ciri. Krátká ukázka končí pohledem na údolí v regionu Kovir, což je geografický sever zmapovaného světa této fantasy ságy.
CD Projekt Red se následně pochlubil i poměrně detailní ukázkou ze samotné hry, byť je nutné zdůraznit, že jde o technologické demo, které nemusí odpovídat finálnímu produktu. Ukázka měla především předvést grafiku a různé technologie, které za vykreslováním virtuálního světa a pohybem všeho v něm stojí. Podle všeho hra funguje v 60 snímcích za sekundu s aktivní technologií ray-tracing i na základním PlayStationu 5.
V části herní ukázky dokonce autoři i na kameru předvedli, že jde o živé záběry, které někdo ovládá na gamepadu jako součást prezentace.
Vidět jsme mohli především technologii Nanite, která pomáhá vykreslovat detailní modely stromů do poslední jehličky, vylepšenou optimalizaci hry schopné vykreslovat vysokou hustotou lidí na malém místě nebo třeba novou práci s animacemi tak, aby například u běžícího koně byly vidět i jednotlivé svaly, které právě napíná.
Hráče samozřejmě zajímají i všechny různé drobky informací, které z ukázky šlo posbírat. Tak předně, stejně jako má Geralt svou věrnou klisnu Roache (v češtině Klepna), jsme mohli vidět i společníka Ciri, který se jmenuje Kelpie. CD Projekt Red předvedl animační zdatnost, údajně bude pohyb Ciri při nasedání do sedla působit realisticky, ať už se ke koni přiblížíme z jakékoliv strany.
V ukázce se Ciri nejprve prosmýkne malou jeskyní, následně na koni přijede do malé vesnice. Zde je hezky vidět, jak lidé reagují na přítomnost zaklínače: někdo si odplivne, jiný po nárazu upustí bedýnku s jablky. Velice hezky je také vidět, jak se Ciri realisticky prosmýká skupinou lidí. V jednu chvíli je i zmíněný karetní Gwent což napovídá, že by mohl být součástí i této hry.
Dále vidíme krátkou cutscénu s konverzací mezi Ciri a obchodníkem, který si u ní objednal nalezení onoho ztraceného povozu z druhého traileru. Pravděpodobně tedy poprvé vidíme i průběh jedné z herních misí, ačkoliv těžko říci, zda hlavní, nebo vedlejší. Animace obličejů vypadá skvěle a koneckonců i celý svět, který je graficky mimořádně propracovaný a detailní.
KVÍZ: Jak dobře znáte svět Zaklínače? |
Na závěr pak přidávají autoři ještě jeden záběr, který má potěšit všechny skalní fanoušky. Otevře se pohled na krajinu a v dálce můžeme pozorovat Lan Exeter, což je hlavní město Koviru. Krajina je i zde velice kopcovitá a členitá. Zřejmě toho k prozkoumání bude opravdu hodně.
The Witcher 4 zatím nemá datum vydání, práce na hře je aktuálně v plném proudu. Aktuální odhady zatím hře přisuzují datum vydání nejdříve v roce 2027.