Multiplayerová střílečka XDefiant vyšla letos v květnu na PC a konzole, a byť v úvodu nalákala miliony hráčů, udržet se je nepodařilo. Že by mohl být rozpad uživatelské základny problém, si cvrlikali vrabci na střeše, nicméně šéf projektu Mark Rubin všechny zvěsti o konci hry ještě v říjnu popíral. „Aby bylo jasno, po čtvrté sezoně hra rozhodně nekončí,“ napsal a dodal, že absolvuje schůzky týkající se obsahu pro druhý rok.
Svým způsobem měl pravdu, protože hra skončí už po třetí sezoně, jejíž vydání je plánováno v dohledné době. Servery zůstanou spuštěné do 3. června 2025, nicméně pro případné nové hráče už je XDefiant uzavřen nyní.
Ubisoft také vrátí peníze všem, kteří si pořídili Ultimate Founders Pack (stál 70 dolarů), případně provedli nějaký nákup ve hře po 3. listopadu.
„První reakce hráčů při spuštění hry XDefiant byla úžasná – překonali jsme interní rekordy jako nejrychlejší hra, která překročila pět milionů uživatelů, a nakonec naši hru hrálo víc než patnáct milionů hráčů,“ napsal Rubin na X a poděkoval hráčům i vývojářům, z nichž mnozí teď přijdou o práci.
Podle insidera Stephena Totila bude propuštěno až 277 lidí, přičemž zhruba polovina týmu pracující na XDefiantu přejde na jiné projekty v rámci Ubisoftu. Dojde také k uzavření produkčních částí studií v San Francisku a Ósace.
XDefiant přitom není propadák na úrovni Concordu. Nahráno mám přes třicet hodin a minimálně prvních dvacet jsem se skvěle bavil – akce byla svižná, postavy, schopnosti i mapy slušně navržené. Problémy vidím čtyři. První se týkal opravdu velkého množství cheaterů, druhý pomalé opravy zjevných bugů, třetí odstranění SBMM (Skill-Based Matchmaking) po úvodním playsetu a čtvrtý spatřuji v extrémně nezajímavé nabídce kosmetických předmětů. Ani v době, kdy jsem byl hrou nejvíc pohlcen, jsem neměl chuť si pořídit battle pass či nějaký předmět. Zjevně jsem nebyl sám.
Star Wars Outlaws na Steamu už nikoho nezajímají |