Ve studiích Cryteku se chystá něco, co svým námětem připomíná Jurský Park. Z obrázků na vás vykukují buďto dinosuaři nebo aspoň plavuně a jedličky, takže se při pohledu na ně musí každému vybavit Spielbergova dvoudílná sága, případně Zemanova Cesta do pravěku. To něco, o čem je řeč, se jmenuje X-Isle a má to být týmová akční střílečka z vlastního pohledu.
Úvodní příběh má rozhodně blíž k americké sci-fi produkci než k české Cestě do pravěku. Kde se vzalo, tu se vzalo, objevilo se v Atlantickém oceáně pět malých ostrůvků. K takovým událostem nedochází každý den - po jejich objevení se rozběhla řada pátrání, která odhalila, že ostrovy existovaly už dlouho, ale něco nebo někdo je dokonale skryl před lidskými zraky i před slídivými čidly radarů. Identita zmíněného něčeho nebo někoho byla odhalena hned vzápětí - jde i mimozemskou rasu příbuznou našim veleještěrům, která se na ostrovech usídlila před miliony let a používala je jako základnu pro své experimenty. Jakmile všechno tohle vešlo ve známost, vyslala Země reprezentativní vojenskou skupinu, aby ostrovy prozkoumala a podala zprávu o tom, co přesně je na nich k vidění. Bohužel se zřejmě všechno nevydařilo tak, jak bylo plánováno a po příjezdu na jeden z ostrovů se vojáci odmlčeli navždy. Ve stopách zmizelé delegace se tedy vydáváte vy spolu s celým týmem elitní zásahové jednotky.
Jádro X-Isle bude ležet v multiplayerové hře. Singleplayerová epizoda bude kratší a koncipovaná spíš jako seznámení s možnostmi hry, po němž se budete moct naplno vrhnout do víru kolektivních radovánek. Konkrétní obrysy multiplayeru drží Crytek pořád pod pokličkou a jediné, co slibuje, je rychlá akce. O hře pro jednoho hráče je toho známo víc - nejdříve budete muset najít ztracené vojáky, od nich se dozvíte, co je třeba udělat dál a které předměty k tomu musíte nutně nalézt. Mise jsou tvořeny nelineárně, jejich cíle můžete splnit různými způsoby a někdy budete muset v rámci jedné mise dokonce cestovat mezi několika ostrovy. Cílovou skupinou X-Isle by měli být jednak 3D akční hráči a jednak i ti akčně-adventurní.
Každý z pěti ostrovů by měl vypadat trochu jinak - malinko jiní dinosauři se tedy budou prohánět mezi malinko jinou vegetací. X-Isle používá vlastní engine Cryteku nazvaný CryEngine a podporou vlastností, jako jsou například zakřivené povrchy, volumetrická mlha, realistická fyzika, bump mapping, environment mapping, dynamický LOD atd. Datum vydání zatím nebylo stanoveno.