World of Tanks

World of Tanks | foto: Wargaming.net

World of Tanks chtějí zpřístupnit ray-tracing i na obyčejném hardwaru

  • 9
I po deseti letech od vydání se populární hra World of Tanks snaží držet prst na tepu doby, přitom chce však být stále dostupná pro mainstreamové publikum.

Technologie sledování paprsku, jak zní nudný český ekvivalent termínu ray-tracing (RTX), slibuje být novou grafickou revolucí. A nutno říct, že po opatrném začátku už o sobě dává skutečně vědět. Například takový Control je díky RTX skutečnou grafickou delikatesou.

Jenže výrazný grafický upgrade je vykoupený nutností nákupu nového hardwaru a ne každý je takový nadšenec, aby hned vytáhl z kapsy dvacet tisíc na novou grafickou kartu. Ray-tracing je totiž tak náročný, že aby lidé mohli ocenit jeho benefity, musí jej nVidia implementovat do starších her. Ano, Quake 2 díky RTX vypadá řádově lépe, ale většina lidí chce hrát aktuální tituly.

Možná to však nakonec nebude tak žhavé. Tvůrci populární hry World of Tanks totiž chtějí technologii zpřístupnit i „plebsu“ a ve spolupráci s Intelem představují technologii Ray-Traced Shadows, která, zjednodušeně řečeno, umožňuje vytvářet realističtější stínování, aniž by přitom byla potřeba speciální grafická karta. Ano, jde jen o výsek z toho všeho, co „opravdový“ ray-tracing nabízí, na druhou stranu je i tak grafický update vskutku znatelný, jak se můžete přesvědčit při sledování videa níže.

Jak to celé bude fungovat na vašem počítači, si vyzkoušejte na této adrese, jediné, co k tomu budete potřebovat, je grafická karta podporující DX 11.