Během návštěvy stánku Fishtank Interactive na letošní ECTS, kde nám vývojáři předváděli graficky atraktivní Aquanox, Chaser, Etherlords a S.W.I.N.E jsme si všimli malého reklamního letáčku na hru Wildlife Park. Nedalo nám to a poprosili PR Fishtanku, aby nám o něm řekla více. Neváhala ani vteřinu a přišla s překvapivou odpovědí: „Na Wildlife Parku pracujeme již poměrně dost dlouho, ale ve chvíli, kdy jsme se dozvěděli, že Microsoft chystá Zoo Tycoon, jsme museli přijmou opatření, aby se tyto dvě hry nedostaly do obchodů ve stejnou dobu. Je nám jasné, že proti marketingu tak velké firmy prostě nemáme šanci. Proto zatím o Wildlife Parku nepouštíme ven moc informací.“ Opět se tak ukázala v plné své kráse frustrace vývojářů, kteří několik let pracují na zajímavém nápadu, ale kvůli tomu, že pár týdnů před tou „jejich hrou“ vyjde podobný titul a oni jsou automaticky nařčeni z plagiátorství. Většinou bohužel neoprávněně...
Wildlife Park má bohužel tu smůlu, že jej bude každý ihned srovnávat právě se Zoo Tycoonem. Ono ani není divu – oba tituly postaví hráče do role manažera zoologické zahrady, který rozhoduje o stavbě jednotlivých atrakcí a obchodů, rozvržení cestiček a jejich osazení lavičkami či odpadkovými koši, najímání nových zaměstnanců jako jsou uklízeči, ošetřovatelé, či strážci, a v neposlední řadě také o celé ekonomice Zoo. Z počátečního miniaturního parku s pár zvířaty se postupem času stane monstrózní zábavní centrum, kam se budou i přes předražené vstupné hrnout denně davy lidí. Největší rozdíl oproti Zoo Tycoonu budou představovat klimatické zóny (je jich celkem pět), které do značné míry ovlivňují ekonomiku provozu jednotlivých zvířecích atrakcí. Udržet na poušti v provozuschopném stavu takový výběh ledních medvědů stojí opravu hodně peněz – bez pravidelného přísunu ledu a studené vody se chundelatí cvalíci upečou ve svém vlastním potu. Právě dokonalá kombinace přitažlivých, ale dostatečně levných zvířecích expozic (na výběr bude více než padesát překrásně animovaných zvířat všeho druhu) s vhodně umístěnými obchody a odpovídajícím vstupným bude tím správným klíčem k úspěchu.
Rovněž grafika bude v podobném stylu jako u konkurenta od Microsoftu – i tady se můžeme těšit na „roztomilý“ izometrický pseudo-3D pohled. Silnou stránkou budou již zmiňované zvířecí animace – když například zřízenec přinese lvům nějaké to kilo čerstvého masa, hned se seběhnou kolem pochoutky a začnou hodovat. Jindy se při velkém návalu návštěvníků, kteří se doslova lepí na plexisklo, může naše milé zvířátko naštvat a utéct za stromy, kde není vidět (což se samozřejmě lidem moc nelíbí). Zvířecí rozmanitost doprovází i široký výběr provozních budov – ať již půjde o několikapatrové příbytky pro jednotlivá zvířata (každý druh má svůj typ obydlí), nebo všemožné prodejny rychlého občerstvení či suvenýrů, bude vše vyvedeno v nesmírně detailní grafice. Pozadu by neměl zůstat ani zvuk – autoři slibují realistické skřeky, kvokání, vrčení, či funění jednotlivých „exponátů“ podbarvené stylovou muzikou, která odráží atmosféru toho kterého scénáře. Rotace mapy, stejně jako několik úrovní zoomu, jsou samozřejmostí.
Podle všeho to vypadá, že zatímco se Zoo Tycoon specializuje zejména na udržování „dobré nálady“ jednotlivých zvířat, která se přímo odráží v ziscích parku (spokojené zvíře = spokojený návštěvník = utrácející návštěvník), Wildlife Park bude více pro hračičky, kteří budou donekonečna zdokonalovat design jednotlivých výběhů, aby byly výsledné náklady na provoz co nejnižší, ale zároveň se negativně nepromítnuly do ochoty návštěvníků utrácet. Bude proto nesmírně zajímavé sledovat, která hra nakonec porazí svého konkurenta – obě dvě totiž vypadají velmi pěkně. Nezbývá než si počkat do poloviny příštího roku, kdy by se měl Wildlife Park objevit na pultech obchodů...