Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Warcraft III: Reign of Chaos – E3 preview

  12:00aktualizováno  12:43
Warcraft I a II patřily k celosvětově nejúspěšnějším titulům a oznámení třetího dílu bylo tedy logickým krokem. Fakt, že jej vyvíjí opět Blizzard, zaručuje kvalitu a také lačnost čtenářů i novinářů po informacích, takže vám po mnoha kusých zprávičkách nabízíme obsáhlé preview z E3 psané z hratelné verze.
Warcraft III: Reign of Chaos

Před necelými dvěma lety, na londýnském herním veletrhu ECTS v roce 1999, Blizzardi oficiálně oznámili vývoj Warcraftu 3, třetího dílu oblíbené strategické série, který však měl být úplně jiný než všechny předchozí části. V tomto případě už totiž nejde o RTS, ale o RPS a ačkoliv se na první pohled mění pouze jedno písmenko, rozdíl je závratný. Warcraft III: Reign of Chaos totiž bude pochopitelně i nadále strategickou hrou, ovšem nyní k ní vývojáři z Blizzardu přimíchají velké množství RPG prvků, díky čemuž poté vznikne nejočekávanější titul tohoto žánru, žánru RPS čili Role-Playing Strategy.

Jak už to tak u her od Blizzardu bývá, po ohlášení se snesl obrovský rozruch a všichni okamžitě začali zjišťovat nové informace. Aby také ne, Starcrafti i Diablo 2, tedy další herní série Blizzardů, totiž u hráčů sklidily obrovský úspěch a první dva díly Warcraftu jakbysmet. Všichni však měli trošku strach z nového žánru a nového zobrazení - Warcraft 3 je totiž 3D hrou, a ačkoliv si volnou rotaci kamery a podobné vymoženosti vychutnat nemůžeme, vypadá rozhodně dobře.

Abychom ale nezačínali grafikou, vrátím se k RPS. Warcraft III: Reign of Chaos To ve Warcraftu III chápou a používají tak, že ve hře budete lovit různá monstra, prouzkoumávat světy, sbírat nejrůznější předměty a vůbec plnit questy, během nichž budete získávat experience bodíky a zvyšovat tak úroveň svých hrdinů. Á, hrdinové. V té záplavě informací, kterou jsme na E3 nasbírali, jsem vám málem zapomněl povědět, že se ve Warcraftu III objeví hrdinové, kteří povedou jednotky do boje, budou mít svůj vlastní inventář na speciální předměty a časem postoupí na nové úrovně. Nemyslete si však, že vám jeden hrdina bude stačit, každý totiž může vést omezený počet jednotek, který je závislý na dosažené úrovni. A chránit své hrdiny je důležité, vydělají vám totiž zlato, které je hlavním zdrojem příjmů ve hře a nebudete jej moci tentokráte získat těžbou, ale plněním různých úkolů, třeba právě zabíjením určitých významných potvor.

Blizzardi se rozhodli v případě bojů a dobývání měst použít starou známou věc - bude-li město napadeno, budete si jej moci samozřejmě opravit a dost možná se dočkáme i funkce, pomocí které si nastavíte automatické opravování a pokud na vás někdo zaútočí a bude-li úspěšný, začnou obyvatelé města poničené budovy opravovat automaticky bez toho, abyste se zdržovali zadáváním příslušného příkazu. Warcraft III: Reign of Chaos Kromě toho se ve hře budou nacházet i neutrální města, která si budou žít vlastním životem nezávisle na tom, na koho útočíte či kdo útočí na vás, a v nich budete moci získat speciální předměty, nové jednotky či nejrůznější vylepšení. V tomto případě budou napadená města po čase automaticky svými obyvateli opravována, ovšem byla by hloupost, abyste na ně útočili, neboť žádné závratné experience tím nezískáte a ještě si odříznete možnost upgradovat své vlastnosti a získávat nové předměty či jednotky.

Pokud jde o herní vlastnosti, zaujali mě Blizzardi na své étrojkové prezentaci ještě jednou věcí - a sice realističností a vlivu bojovníků na prostředí, která se budou ve hře objevovat. Silné pojízdné jednotky si mohou razit cestu lesem či křovinami, při bojích nebude problém jednotlivé objekty poškodit a podobně. Co to znamená? Pokud pošlete vojáčka s lukem za hliněnou zeď, je logické, že ji nepřekoná, ovšem nikdo netvrdí, že pár ran z katapultu fasádu hliněné zdi krapet nevylepší a neprorazí vám tak dostatečně velký průchod. Podobně to funguje i s objekty, které vám v ničem nebrání, pokud se tedy právě střela z katapultu zatoulá do lesa, pokácí stromy do doby, než se její energie sníží natolik, že další stromy porazí ji. Ostatně tuto funkci využívá většina nových her (zejména akčních) a přinášejí tak dosud nevídané, Warcraft III: Reign of Chaos avšak žádané a hráči prozatím kladně hodnocené prvky (možná proto, že si je hráči ještě neměli možnost pořádně vychutnat, a to ani v akčních hrách :o)).

Znáte-li původní Warcrafty, víte, že jste si na začátku hry mohli vybrat jednu ze dvou stran a za tu postupně celou hrou projít. Ve třetím díle tomu tak nebude, ačkoliv původně mělo být charakterů pět, dočkáte se nakonec pouze čtyřech volitelných stran - lidí, Orků, Temných Elfů a Nemrtvých. Ve hře se sice objeví i dříve ohlášení démoni, avšak jako nehratelná rasa, s níž budete moci komunikovat a která bude rozvíjet příběh, ovládat ji však bude sám počítač. Škoda, truchlit však nemusíme, Warcraft III vypadá i přesto velice dobře.

Jak už jsem uvedl na začátku preview, Warcraft 3 je kompletně ve 3D a neumožňuje plynulou rotaci kamery a volné zoomování. Důvodem je snaha zajistit optimální chod hry i na relativně slabých počítačích, nicméně i přesto, že původně měla být kamera úplně napevno a měnila se jen při animacích, viděli jsme na E3 možnost mírné změny úhlu pohledu (výškově, nikoliv pozičně) a předváděná verze hry umožnovala také mírné zoomování, což vám ukážeme někdy příští týden, až zpracujeme natočené video.

Warcraft III: Reign of Chaos

Pokud jde o vizuální podobu, rád bych zde zdůraznil, že se grafici z Blizzardu pořádně vyřádili a Warcraft 3 se díky tomu může pochlubit opravdu detailně propracovanými 3D postavičkami, pěkným herním prostředím, obrovskou spoustou doprovodných animací vtahujících do hry a vyhánějící její atmosféru hodně nahoru. Samozřejmostí jsou pochopitelně vizuální hody při kouzlení, zde si zase vyhráli animátoři a věřte mi, je to nádhera. Myslím si, že i laik by vydržel sledovat monitor se spuštěným Warcraftem s otevřenými ústy, zejména při bojích a animacích. Ona ani ta podmanivá středověká hudba totiž atmosféru Warcraftu 3 nijak nekazí.

Předpokládám, že už jste stejně natěšeni, jako my v redakci, takže závěrem bude asi dobré prozradit vám, kdy se hry dočkáme. Ačkoliv v našem obsáhlém preview z počátku loňského roku Alenka psala, že hra by měla vyjít koncem roku, odkládání u Blizzardu už asi nikoho nepřekvapí, a tudíž budeme rádi, když se Warcraftu 3 dočkáme o letošních Vánocích, reálněji bych však viděl první polovinu příštího roku, ačkoliv lidé z Blizzardu uvádějí, že Orkové a lidé jsou již hotovi, Temní elfové za sebou mají padesát procent vývoje a tento pokračuje dobře a nejvíce se toho bude muset udělat na Nemrtvých. Snad se tedy podaří vývojářům najít co nejdříve inspiraci a urychlí tím i vývoj Nemrtvých, aby slibovaný vánoční dáreček hráčům letos opravdu nadělili. Každopádně připravovat se můžete již nyní, k dispozici je totiž jak obsáhlá galerie screenshotů, tak i pěkný trailer z E3.

Autor:
  • Nejčtenější

Český dabing Kingdom Come 2 povýšil zážitek, hra je překvapivě odladěná

Strávili jsme týden v minimálně u nás nejočekávanější hře roku a už teď můžeme říct, že překonala naše očekávání. Na rozdíl od prvního dílu je takřka bugů prostá, český dabing má zásadní vliv na...

V podstatě jsem oznámil Minecraft 2, napsal původní tvůrce Minecraftu

Populární Minecraft patří už více než deset let Microsoftu. Původní tvůrce Markus Persson se ovšem na sociální síti X rozepsal, jak v podstatě oznámil Minecraft 2.

Stvořil spoustu klasik. Ale téměř žádná nevydělala, přiznal legendární vývojář

Premium

Vývojář Tim Cain je sice podepsaný pod několika hrami, které mají dodnes kultovní status, ovšem snad jen s výjimkou prvního Falloutu a posledních The Outer Worlds žádná z nich pořádně nevydělala....

Prvních dvacet hodin v Kingdom Come 2. Mám hlad, jsem bitý, ale i tak nadšený

S nebývalým sebevědomím dali vývojáři recenzentům Kingdom Come: Deliverance 2 s měsíčním předstihem před vydáním, a tak máme možnost podělit se s vámi o naše dojmy z prvních pár hodin. Byť jde v...

Je to macek. Prohlédli jsme si největší přenosnou herní konzoli

Las Vegas (od zpravodaje Bonusweb.cz) Pokud vám byla stávající herní PC do ruky malá, Acer má pro vás řešení. Nabídne vám totiž model s displejem o uhlopříčce necelých 11 palců, což je zdaleka nejvíce v této kategorii zařízení.

Idioti, říká streamer o kolezích, kteří tvrdí, že dřou víc než pracující

Mnozí slavní streameři se v poslední době nechali slyšet, že i když vydělávají miliony, jejich práce je daleko náročnější, než jakou mají „obyčejní lidé“. Kai Cenat, aktuálně nejsledovanější hvězda...

13. ledna 2025 3

Kdo to pořád platí? Star Citizen loni vybral více peněz, než stál Zaklínač

Dlouholetý vývoj ultimátního vesmírného simulátoru Star Citizen už spolkl více než 12 miliard korun. Jen loni fanoušci autorům naposílali přes dvě miliardy korun, aniž by dostali byť jen příslib...

12. ledna 2025 9

Rozhodli jste, Hru roku 2024 ovládl slavný dobrodruh s bičem

Je dobojováno. Ve čtenářské anketě Hra roku 2024 bez zaváhání zvítězilo dobrodružství s Indiana Jonesem. Zajímavý tak nakonec byl až souboj o další příčky.

12. ledna 2025 3

Prvních dvacet hodin v Kingdom Come 2. Mám hlad, jsem bitý, ale i tak nadšený

S nebývalým sebevědomím dali vývojáři recenzentům Kingdom Come: Deliverance 2 s měsíčním předstihem před vydáním, a tak máme možnost podělit se s vámi o naše dojmy z prvních pár hodin. Byť jde v...

11. ledna 2025 56

Miluna ze Slunce, seno nestárne. Schmalzová oslavila 30 let po boku milionáře

Petra Schmalzová (57), za svobodna Pyšová, se proslavila jako nezapomenutelná hostinská Miluna v trilogii Zdeňka Trošky...

Pro své děti jsem zrádce. Vysoká cena za lásku k jiné ženě, říká režisér Adamec

Premium Jeho život je jako horská dráha. Nahoru, dolů, nahoru, dolů. Režisér jiří Adamec točil kdysi seriály a pohádky, jež se...

Sporťák Jan Smetana už má po odchodu z České televize novou práci

Na konci prosince oznámil, že po 23 letech končí v České televizi. Moderátor Jan Smetana (42) se stane novou posilou...

Jako znásilnění, říká Shieldsová o intimní operaci, kterou si nepřála

Herečka, spisovatelka a modelka Brooke Shieldsová (59) se ve svém právě vycházejícím životopise svěřila mimo jiné se...

Harmonický vztah? Prázdný pytlík a plné břicho, radí žena trenéra Růžičky

Manželka hokejové legendy Vladimíra Růžičky (61), Marie Růžičková (37), promluvila o psychických problémech. Poté, co...