Každá online hra má specifické publikum, které vytváří podstatnou část zážitku, co si z jejího hraní můžete odnést. Bohužel o jen málokterém lze říct, že je vyloženě přátelské a vstřícné k nováčkům. Spíše platí jednoduchá rovnice, že čím úspěšnější hra je, tím větší je šance, že se setkáte s nějakým toxickým chudákem, který si ve virtuálním světě vylévá své frustrace.
Válečná střílečka War Thunder sice kvůli svému důrazu na historickou válečnou techniku cílí spíše na dospělejší publikum, než populární mainstreamové battle royale střílečky, její příznivci si ovšem také navzájem nic nedarují.
Svoji hru mají totiž opravdu rádi a k její obraně neváhají používat jakékoliv prostředky. Možná to až přehánějí. V minulosti jsme se tak několikrát stali svědky, kdy v žabomyších diskusích neváhali argumentovat pomocí utajovaných vojenských materiálů (viz náš starší článek), teď svůj spor povýšili na další úroveň.
Dnes maďarské (dříve ruské) studio Gaijin už se o hru stará více než 10 let a je jasné, že ji musí průběžně měnit tak, aby v dynamicky se měnícím herním průmyslu zůstala relevantní. Když ovšem nedávno oznámili, že chtějí přepracovat její ekonomický model, který je postavený na režimu free 2 play, vyvolali bouři, která stále nabírá na síle. Co mělo být obsahem změny není v tuto chvíli už úplně důležité, protože na základě ryze negativního přijetí ze strany fanoušků, nebyla ani ve skutečnosti nasazena do praxe.
Škoda už ovšem byla napáchána a plameny nenávisti hoří už přes týden. A jak se projevuje? V první řadě review bombingem, tedy umělým snižováním hodnocení na agregačních serverech. Masám fanoušků nedá žádnou práci a je to hned vidět. V posledních týdnech se hodnocení na Steamu propadlo na pouhých 25 % a dál klesá. Obecně se má za to, že tato taktika ještě nikomu nepomohla, Gaijin už ovšem musel reagovat.
„Rádi bychom se každému z vás co nejupřímněji omluvili. Hluboce litujeme toho, že jsme vás svým jednáním zklamali a že jsme nedokázali adekvátně řešit obavy, které jste v průběhu času vyjádřili,“ sypou si vývojáři sůl na hlavu. Své hráče doslova prosí, aby podobných aktivit nechali, protože by prý také mohli dříve nebo později přivodit konec hry. Těžko pak rozklíčovat jejich rozhodnutí odstranit logo Steamu ze seznamu oficiálně podporovaných platforem.
Ne že by k něčemu pomohlo, 26. května proběhl veliký bojkot hry, který měl za cíl ukázat vývojářům, že komunita si žádá radikální změny. A to není vše, následující den proběhlo ještě tzv. zabíjení tuleňů (seal dubbing day), kdy se ti nejzkušenější hráči zaměřili na „šikanu“ nováčků, tak aby jim co nejvíce otrávili zážitek a tedy Gaijin připravili o další zisky.
Na diskusních serverech se protesty uskutečňují pod heslem „Osolte šneka,“ protože právě tohoto plže má studio Gaijin ve znaku. A vypadá, že jeho příznivci nebudou spokojeni, dokud studio nedotlačí k výraznějším ústupkům.