S herními konzolemi je to trochu jako na houpačce. Jednu dobu je velcí herní vydavatelé prosazovali na úkor PC, karta se ovšem během let obrátila. Jistě, Nintendo si pořád jede svoji vlastní ligu a u Switche si vystačí s vlastními exkluzivitami a populárními tituly, jako jsou Minecraft či Fornite.
PlayStation naproti tomu zvolil jinou strategii a v posledních letech vydává se slušnými úspěchy své hry také na počítačích, byť ne všechny a ne hned. Tuto strategii bude prosazovat i po letošním odchodu CEO Jima Ryana, kterého nahradili Hermen Hulst a Hideaki Nishino. A právě Nishina se japonský Nikkei zeptal, jaký význam mají domácí konzole, když stále víc lidí hraje na PC.
„Myslím, že mnoho mobilních her obsahuje reklamy a PC je obtížné konfigurovat. Na PS můžete hrát zakoupený obsah hned po zapnutí. V obchodech, kde software kupujete, jsou produkty přehledně zobrazeny, takže je to intuitivní,“ myslí si Nishino.
„Rozšířením obsahu na PC se snažíme zvýšit celkový trh s hrami. Není pochyb o tom, že domácí konzole budou jádrem našeho podnikání, ale nabídkou titulů pro jiná zařízení než domácí konzole oslovíme širší okruh zákazníků.“
PlayStation aktuálně pohořel s online střílečkou Concord, kterou vypnul dva týdny po vydání. Zazářil naopak s 3D hopsačkou Astro Bot, která se vyrovná těm nejlepším mariovkám. V září vyjde PC verze vynikající severské řežby God of War Ragnarök, na říjen se chystá remake hororu Until Dawn (PC a PS5). V listopadu vyjde PlayStation 5 Pro, výkonnější verze základního PlayStationu 5, která má zprostředkovat lepší grafiku bez nutnosti volit mezi kvalitou grafiky a plynulostí hry. Odhalení se ovšem nesetkalo s očekávanou odezvou – hráči kritizují nejenom cenu, ale i chybějící nové hry. Okamžitě se tak vyrojila řada vtipů.