Koho by nelákalo širé moře. Romantická plavba na vlnách, pohupování lodičky a řev racků. Je pravda, že asi ne všichni takovouto idylku snášejí dobře, a to ani v případě že nenastanou nějké komplikace (mořská nemoc, mořská sůl úplně všude, a otravní ptáci, co žerou housky včetně vašich prstů). Ti druzí jmenovaní ani snad nemusí číst dále, jelikož nepředpokládám, že by je upoutalo cokoliv spojené s mořem nebo oceánem. Ostatní jistě tuší kam tím vším mířím. Modří již vědí, tak se do toho pustíme, ať vědí i ostatní. Dnes bude řeč o simulaci plachtění Virtual Skipper, který je již čtvrtý v pořadí. Copak si na nás lidé z Nadea připravili tentokrát si řekneme rovnou teď. Hlavním tahounem hry jsou překrásné lokality a zpracování vodní hladiny. Nově byly přidány tyto lokality:
Lákavé projížďce v okolí Rio de Janeira jen tak někdo neodolá.
Oproti prostředím je plavidel opravdu poskrovnu, dělí se do dvou kategorií, MonoHull (klasické plachetnice) a MultiHull (katamarány). Kategorii MonoHull obývají 3 třídy lodí – ACC, Offshore Racer a Melges 24.
Třída ACC je velice oblíbená, jedná se o plachetnice dlouhé 20 metrů, rychlé a dobře ovladatelné. Naproti tomu se Offshore Racer může zdát malý (je 13 metrů dlouhý), ovšem nabízí své posádce dobré podmínky, stabilitu a lehké ovládání. Poslední plavidlo této kategorie je Melges 24, malá sportovní plachetnice pro malou posádku, která nabízí opravdové vzrušení a adrenalin.
Jediný zástupce MultiHull kategorie je Trimaran Open 60, největší ze současně používaných plavidel svojí kategorie. Občas se mu také přezdívá Formule 1, při vysokém větru dosahuje až rychlosti 36 uzlů (66,6 km/h).
Oceán se chová velmi realisticky a vlny dosahují až deseti metrů.
Virtual Skipper 4 bude obsahovat 3 druhy regat: Match Race – závod dvou lodí, důležitou roli zde hraje správně zvolený směr jízdy a blokování proudění vzduchu (prostě musíte druhé posádce vzít vítr z plachet). Dalším závodem je Fleet Regatta kdy 7 posádek bojuje v klasickém závodu okolo bójí. A poslední je Free Regatta, což je závod, kdy je určen pouze cíl a je jen na vás kudy a jak se do něj dopravíte. Všechny regaty se řídí všeobecnými pravidly, které určuje mezinárodní organizace ISAF (International Sailing Federation). Výše uvedené skutečnosti je sice dobré vědět, ale druhou nejdůležitější věcí na simulacích je hned po hratelnosti míra realističnosti. A to se Nadeu, díky jejich vylepšenému enginu známého třeba ze hry Trackmania Sunrise, povedlo skoro dokonale. Oceán se chová velmi realisticky a vlny dosahují až deseti metrů (oproti maximálně čtyřmetrovým v předchozím dílu). Dále se autorům podařilo dosáhnout reálného efektu stop za plavidly, kdy se i ve stopě láme světlo. Světelné efekty tvoří i velmi reálné 3D mraky, což oceníte hlavně v noci (když plujete v naprosté tmě a najednou se nad vámi oběví mezera mezi mraky a spatříte noční oblohu nebo měsíc). Virtual Skipper 4 vypadá vskutku báječně, stačí se podívat na okolní obrázky nebo do naší galerie, případně si stáhněte stáhněte video, která bylo zveřejněno včera.


















