Vietcong

Vietcong | foto: Pterodon

Český Vietcong oslavil dvacetileté výročí, původně měl být o Rambovi

  • 19
Jedna z nejlépe hodnocených českých her vůbec nedávno oslavila kulaté výročí a tak na ni její vývojář zavzpomínal dobovým videem ze zákulisí. Bohužel, značka Vietcong se oficiálního pokračování jen tak nedočká.

Když se řekne česká hra, většině lidí se určitě vybaví Mafia, zapomínat bychom ale neměli ani na o rok mladší Vietcong, který byl v mnohém podobný. Kromě toho, že také vyšel pod značkou Illusion Softworks a má skvělý český dabing, přistupuje k žánru stříleček tak trochu jinak, než bylo tou dobou zvykem. Kromě samotného boje s nepřáteli v ní totiž musel člověk dávat pozor i na nástrahy okolí. Stejně jako tomu bylo ve skutečnosti, byla totiž i ta herní vietnamská džungle zaplněna mnoha smrtícími pastmi.

Takhle se před dvaceti lety slavilo vydání počítačové hry.

Za zmínku rozhodně stojí i skvělý multiplayer, který v dobové recenzi dnešní šéfredaktor Bonuswebu označil jako „zajímavou alternativu ke hrám jako Unreal Tournament 2003“. Když už jsme u toho úsměvného vzpomínání, v systému jsem našel i reportáž z párty na oslavu vydání, o níž Blesk referoval titulkem „Kubelková ochutnala Vašuta“. Podle přiložené fotografie to ovšem zas až taková zábava patrně nebyla.

V roce 2014 naši čtenáři označili Vietcong za třetí nejlepší hru všech dob, bohužel na nějaké pokračování musíme v nejbližší době zapomenout. Druhý díl z roku 2005 totiž příliš neuspěl (viz naše recenze), značka byla poslána k ledu a dnes ji nenajdeme ani v digitální distribuci.

Je ale na čase si ji alespoň připomenout, od vydání prvního dílu totiž během víkendu uplynulo přesně dvacet let. Jeden z jejích vývojářů Jarek Kolář (předtím Tajemství Oslího ostrova, dnes dělá Crime Boss) nasdílel na internet zhruba pětiminutové video ukazující záběry z pozadí vývoje. Kromě toho, že vývojáři tehdy skutečně jeli osobně navštívit Vietnam, se z něj dozvíme i to, že původně plánovali herní adaptaci kultovního Stallonova Ramba. Nakonec se ale rozhodli pro vlastní příběh, což je z dnešního pohledu určitě dobře.

A co vy, máte na hru nějaké vzpomínky? Třeba na tu prokletou misi z tunelů, kdy vám hra „zapomněla“ připomenout, že máte k dispozici baterku, a tak ji mnoho hráčů zkoušelo proběhnou poslepu.