Téma smrti je v počítačových hrách na denním pořádku. neustále musíte někoho likvidovat a bez Smrťáka by to byla nuda. Někdy se smrtka, nebo její pomocníci dostaví v personifikované podobě. Asi se vám vybaví legendární adventura od Lucas Arts Grim Fandango. Pravda, její hlavní hrdina Manny Calavera byl pouhým zaměstnancem Department of Death, který si v záhrobí odpracovával hříchy. V akci God of War: Chains of Olympus se objevil převozník přes řeku smrti Charon jako nepříjemný protivník. V žádné hře však se vám nepodařilo být dcerou Smrťáka, maximálně tak synem smrti :-) V RPG Venetica tento nedostatek hodlají napravit.
Na téma dvou Smrťáků se vrhla firma, se kterou máme jenom ty nejlepší zkušenosti. Německý tým Deck 13 sice na RPG poli zkušenosti nemá, ale svými adventurami Ankh i Jack Keane prokázal, že ví, jak vzít za téma. Musíme přiznat, že nám kápl do noty i grafickým zpracováním. V době, kdy se do popředí tlačí snaha udělat hru takovou, aby nebyla rozeznatelná od skutečnosti (což se zatím nedaří) je vzhled Venetiky naprosto pohádkový. Zajímavé je, že autoři přitom nepodlehli ani druhému extrému v grafických trendech, tedy cel shadingu. Právě po něm nejvíce vývojáři sahají, když chtějí zvýraznit odlišnost svého titulu. Ne, že by to nefungovalo, ale Venetica jasně ukazuje, že to není nutné. Benátky 16. století, v nichž (a asi nejen v nichž) se děj odehrává, působí pohádkově.
VIDEO
Celou historii se Smrt skrývá v nějakém lidském těle. Je pro ni pečlivě vybíráno radou Corpus. Problém nastane v okamžiku, kdy se na světě ocitnou Smrťáci dva. Zdá se to být humorným příběhem, ale nenechte se mýlit, příběh má být temný a hrozivý. Druhý Smrťák, který se dostane na svět chybou rady, je totiž mocný nekromancer, jehož jedinou touhou je strhnout celý svět do totální destrukce a zničení. Žádný živý člověk se mu nemůže postavit, v cestě mu stojí jediný nepřítel a tím je právě půvabná Scarlett. Ta ovšem vůbec netuší, kdo je jejím otcem a hlavně, co ji nyní čeká za úkol. Brzy se to má dozvědět za nepříjemných okolností. Disponuje však silami, které po rozvinutí mohou nekromancera v jeho touze po ničení a zabíjení zastavit.
Zatím jsme silně skeptičtí k hodnocení hry jako RPG, tipujeme spíše adventuru s RPG prvky nebo nějaké akční RPG. Tématika je lákavá a po shlédnutí traileru (40 MB) bychom byli docela rádi, kdyby měl Deck 13 stejně šťastnou ruku jako při tvorbě adventur. Titul by měl vyjít během roku 2009, bližší datum nebylo zveřejněno, cílovými platformami by měly být PC a Xbox 360. Tipujeme, že se dočkáme patrně i PS3 verze, ale budeme rádi, když autoři nepodlehnou touze portovat hru na všechny systémy a odpustí si výrazný downgrade hry kvůli Nintendu Wii a nebo dokonce PlayStation 2. Nejen kvůli grafice, ale i kvůli slibu otevřeného světa, na který jednoduše hardware zmíněných mašinek při udržení kvality nestačí.