Ve Valve by řada lidí pracovat nemohla. Postupy firmy prý nezvládají

  14:49aktualizováno  14:49
Valve vývojářům boří představy. Spousta lidí totiž věří, že preferuje samostatnou práci a nulový dohled. Studio má však zkušenosti s tím, že řada tvůrců v takovém prostředí nefunguje příliš dobře.

DOTA 2 byla původně projektem jednoho člověka. Nikdo další vývojáře k práci nenutil.

„Zdá se, že je to charakterový rys,“ konstatuje Gabe Newell, šéf Valve.

„Všichni si myslí, že chtějí spoustu autonomie, a že si věci chtějí řídit sami. Zjistili jsme ale, že to tak u řady lidí není. Existují opravdu schopní úspěšní vývojáři, co v takovém prostředí nebudou fungovat dobře. A navíc musíte mít vážně rádi zákazníky,“ objasnil Newell pro server Gamastura.

Erik Johnson z Valve pak dodal, že je také třeba zapomenout na ego. Musíte totiž často reagovat na připomínky hráčů, ze kterých vyplývá, že jste se zmýlili.

„Pokud vás netěší, že děláte chyby, a pokud to nevnímáte jako způsob, jak se zlepšit, může vás to rozhodit. Existuje spousta skvělých vývojářů, pro které je Valve otřesným místem k práci.“

Tvůrčí postupy se však ve firmě lišily v dobách, kdy ještě vydávala krabicové verze her. Ty totiž měly fixní data vydání.

Half-Life 2: Episode 1

Half-Life 2: Episode 1

Left 4 Dead 2

Left 4 Dead 2

„Například ke konci (vývoje) Haf-Lifu jsme se rozdělili (na skupiny) podle chyb. ‚Čí je tahle? Běž a oprav to. Ty běž a oprav tamto. Kolik chyb jste kdo vyřešili?‘ Mělo to jasnou strukturu,“ vzpomíná Johnson.

Ty doby jsou však pryč a Newell tvrdí, že lidé ve Valve musí pracovat bez záchytných sítí. „Mezi vámi a zákazníky nic není. Ráno můžete přijít do práce a okolo druhé odpoledne jste vy***ali s milionem zákazníků,“ upozorňuje Newell.

Valve totiž využívá plochou organizační strukturu bez manažerů a pracovních pozic. Kdokoliv se kdykoliv může přidat k libovolnému projektu, který ho zaujal.

Tak například začala vznikat hra DOTA 2, jež byla původně projektem jednoho programátora. Jakmile ale ostatní lidé viděli první výsledky, přidali se k němu další vývojáři a tým postupně rostl.

Autor:
 

Nejčtenější

Hráči bety World of Warcraft Classic nahlašují chyby, které nejsou chybami

World of Warcraft Classic

World of Warcraft Classic je návrat ke kořenům. Jenže to, jak mnohé prvky hry tehdy fungovaly, dnes mnozí považují za...

Hráči soutěží, kdo se nejrychleji vyspí se všemi postavami ve Falloutu

Fallout

Přestože fanoušci prolezli Fallout: New Vegas skrz naskrz, pořád mají ve hře co dělat. Aktuálně soutěží v tom, kdo se...

Stahujte zdarma PC verzi simulátoru života a vztahů The Sims 4

The Sims 4

Simulátor života, vztahů a vytváření příbytků The Sims 4 je na PC dočasně zdarma. Jakmile si hru přidáte do své...

Sony ukázalo, že nahrávací obrazovky budou brzy minulostí

Loading

Příští generace herních konzolí PlayStation chce zatočit s dlouhými „loadingy.“ Bude proto obsahovat rychlé SSD disky,...

Sekiro je terčem frustrace, ale i vtipů. Podívejte se na ty nejlepší

Sekiro Big Head mód

Jedna z nejtěžších her posledních let dovádí hráče k nepříčetnosti. Přesto se najdou tací, pro které je i zdrojem...

Další z rubriky

Hráči soutěží, kdo se nejrychleji vyspí se všemi postavami ve Falloutu

Fallout

Přestože fanoušci prolezli Fallout: New Vegas skrz naskrz, pořád mají ve hře co dělat. Aktuálně soutěží v tom, kdo se...

Epic rozdává zadarmo skvělé dobrodružství Rime. Připomíná Malého prince

RIME

Další hrou, kterou rozdává Epic Store zdarma svým zákazníkům, je skvělá logická skákačka Rime. Příliš však neotálejte,...

Engine Frostbite vylepšil animaci vlasů. Neuvěříte, že nejsou skutečné

Engine Frostbite už umí zobrazit vlasy takřka fotorealisticky

Electronic Arts se pochlubili dechberoucí ukázkou, která ukazuje, jak přirozeně by mohly vypadat vlasy a chlupy na...

Najdete na iDNES.cz