Nadnárodní herní vydavatelství Ubisoft má veliké štěstí v tom, že konkurenční společností Activision Blizzard už několik měsíců zmítá kauza tolerování sexuálního obtěžování (viz náš článek).
Jejich vlastní interní problémy se proto na veřejnosti nepropírají tolik, jak by asi za běžných okolností mohly. I oni totiž mají v tomto ohledu máslo na hlavě. Špatné PR je ovšem jen jeden z mnoha problémů, které Ubisoft musí řešit, aktuálně se totiž potýká i s masivním odchodem svých zaměstnanců.
Bývalý šéfredaktor magazínu Kotaku Stephen Totilo na stránkách Axiom zveřejnil informace, podle nichž prý společnost během krátké doby opustilo 5 z 25 nejdůležitějších lidí, co pracovali na Far Cry 6, a 12 z 50 obdobně důležitých vývojářů Assassin’s Creed Valhalla, a to včetně jejího režiséra Erica Baptizata. Jaké jsou hlavní důvody výpovědí?
Kromě toho, že se lidem nelíbí kroky vedení, ať už jde o zametání zmíněných obvinění pod koberec, nebo třeba z poslední doby zmatené experimentování s obchodováním s virtuálními NFT předměty (viz náš článek), jsou to samozřejmě peníze. Obzvláště kanadská pobočka sídlící ve frankofonním Montréalu se musí vypořádat s obrovskou konkurenci ostatních technologických společností, kde pro šikovné lidi není problém snadno najít jinou práci. Vedení Ubisoftu se s tímto nepříjemným trendem rozhodlo bojovat tak, že tamním zaměstnancům zdvihlo platy, to ovšem nelibě nesou všichni ostatní rozeseti napříč celým světem a tak nespokojenost dále vzrůstá.
Odchod zaměstnanců už se proto prý začal projevovat i ve vývoji dalších titulů a tak se dají očekávat nejrůznější zpoždění. Pokud lze ovšem usuzovat podle informací profesní sociální sítě Linked.in dosáhla meziroční fluktuace zaměstnanců 12 %, což se nijak zásadně neliší od ostatních podobně velikých firem v oboru.