Počátkem tisíciletí řešila většina hráčů videoher jediné dilema – jestli je lepší multiplayerová střílečka Quake, nebo Unreal. Popularita se mírně klonila směrem k druhému jménu (viz naše stará anketa), obzvlášť Unreal Tournament 2004 je podle mnohých králem žánru.
Jenže doba pokročila a dnes frčí hry, které víc než na zběsile rychlé reflexy sází na týmovou spolupráci a velké mapy v otevřeném světě. Žánr battle royale jednoduše zadupal arénové střílečky do země, a tak dnes v tomto oboru kralují Apex Legends, Call of Duty: Warzone nebo Fortnite. A právě ten poslední se stal Unrealu hrobníkem, když ve vydavatelství Epic odčerpal všechny vývojářské kapacity, které měly být použity na nový díl. Ten tak vyšel pouze v „early access“ verzi, a i když měl ohromný potenciál (viz náš článek), nedokázal se prosadit. A kdyby jen on…
Koncem loňského roku Epic oznámil, že ukončí podporu i všech starších dílů Unreal Tournament, takže už nebude možné si je zahrát na oficiálních serverech. Hry navíc přestal nabízet v digitálních obchodech. Zklamané fanoušky pak uklidňoval příslibem Unreal Tournament 3.X, což měla být vylepšená verze posledního dílu z roku 2007, navíc poskytovaná v rámci režimu free 2 play.
Ovšem ani to nejspíš nedopadne. Nejenže jsme se ani půl roku od oznámení projektu nedočkali žádné nové informace, teď si lidé všimli, že ze Steamového profilu dnes už neprodávané hry zmizely všechny zmínky o 3.X. Na přímý dotaz magazínu Kotaku pak mluvčí Epicu odmítli dát jasnou odpověď s tím, že se k situaci nechtějí vyjadřovat.
Je to smutný konec legendární hry, jejíž jméno bude nadále žít už jen díky modernímu technologickému enginu.