Poté, co Unity oznámilo svůj nový model monetizace, který má platit i pro již vydané hry a počítá například se zpoplatněním instalací, se zvedla pořádná bouře nevole. Unity nedovedlo své kroky obhájit a na konkrétních příkladech ani vysvětlit, jak mají vlastně fungovat.
Mnozí tvůrci dali každopádně jasně najevo, že pokud se něco nestane, čeká je bolestivý, přesto nutný přechod na jiný engine. Situaci nepomohlo ani to, že vedení krátce před oznámením změn prodalo část svých akcií. Více jsme psali na Bonuswebu zde.
Aktuálně Unity zareagovalo omluvou a příslibem, že věci změní. „Slyšeli jsme vás. Omlouváme se za zmatek a znepokojení, které způsobila politika provozních poplatků, kterou jsme oznámili v úterý,“ píše se v prohlášení na X.
„Nasloucháme, mluvíme se členy našeho týmu, komunitou, zákazníky a partnery a provedeme v této politice změny. O aktualizaci se s vámi podělíme během několika dní. Děkujeme vám za upřímnou a kritickou zpětnou vazbu.“
Do doby, než Unity oznámí konkrétní kroky, to samozřejmě neznamená vůbec nic. Vývojáři mají řadu teorií. Jedna z nich říká, že Unity vydalo záměrně šílený ceník, aby trochu ustoupilo a situace se uklidnila, zatímco kdyby takovou upravenou verzi prezentovali jako první, strhlo by se podobné šílenství.
Malé tituly, které zamířily vysoko. Výborné indie hry posledních 10 let![]() |
Pravdou ovšem je, že Unity potřebuje dostat své náklady pod kontrolu. Podle letošní zprávy totiž výdaje na zaměstnance, vývoj, marketing a služby významně převyšují růst příjmů. Ostatně společnost letos v květnu oznámila záměr zrušit zhruba 600 dalších pracovních míst, což je 8 procent zaměstnanců.
Na Unity běží například Genshin Impact či Hearthstone.