Vydavatelství Ubisoft své hry zasazuje do obrovských a živoucích světů, kde se hráč může toulat i stovky hodin. Má to své nepopiratelné kouzlo, na druhou stranu se množí kritika, že jsou si jednotlivé tituly sérií jako Assassin’s Creed, Far Cry nebo Ghost Recon až příliš podobné. Zdá se ovšem, že v tomto ohledu žádnou nápravu čekat nemůžeme, naopak – Ubisoft představil novou technologii, která mu pomůže nové hry sekat jako Baťa cvičky.
O konverzace vedlejších postav se totiž bude nově starat „umělá inteligence“, díky níž odpadne scenáristům spousta nudné práce. Ty uvozovky jsou na místě, protože navzdory slibům v propagačnímu videu nejde ani tak o umělou inteligenci jako spíš o generátor textu založený na technologii strojového učení. Scenárista si jednoduše vybere, na jaké téma má nějaká postava hovořit, a poté už jen bude vybírat ze „štěků“, které mu nástroj navrhne. Případně je ještě ručně upraví.
Samozřejmě takto budou mluvit jen vedlejší postavy, důležité příběhové momenty budou dál v kompetenci opravdových lidí, i tak je ale hráčská obec poněkud rozpolcena. Ubisoftí hry už teď působí poněkud genericky a toto rozhodně nepomůže. Víc totiž automaticky neznamená lépe a než další gigantickou hru bez duše bychom raději menší a osobitější zážitek.
Ale budiž, uvidíme, co z toho nakonec bude, v tuto chvíli už bychom od Ubisoftu viděli rádi aspoň něco – jeho poslední rok byl zoufalý (viz náš článek).