Od té doby, co sociální síť Twitter odkoupil miliardář Elon Musk, změnil ji k nepoznání. Jestli k lepšímu, nebo k horšímu už záleží na úhlu pohledu, snad jen přejmenování a výměna ikonického modrého ptáčka za banální X se nelíbí asi vůbec nikomu.
Jedni mohou v rušení moderátorských zásahů spatřovat boj za svobodu vyjadřování, podle jiných se tím internet jen stal zase o něco ošklivějším místem. Kvůli otevřeně deklarovaným politickým postojům majitele jedna názorová skupina uživatelů pomalu síť opouští a hledá alternativní sociální sítě (viz článek od kolegů z ekonomiky). Radost ze změn nemají ani hráči, jelikož už X oficiálně nepodporuje ani jedna z konzolových značek (viz náš článek).
Ne každá novinka, kterou Musk zavedl, byla ale polarizující. Zajímavou funkcionalitou se ukázala být monetizace populárních účtů. Myšlenka je jasná – motivovat uživatele přispívat co nejzajímavějším obsahem, který naláká nové uživatele, a ti investované peníze vrátí skrze zobrazování reklamy (tedy teoreticky, inzerenti zatím Muskovi spíše ubývají).
Těžko říct, jestli se tato taktika Elonovi ve výsledku vyplatí, jisté ale je, že se najdou lidé, kteří díky ní dokázali pořádně zbohatnout. Jak moc, to zjistila populární dvojice streamerů Esfand a ExtraEmily od člověka, který provozuje jedny z nejpopulárnějších „exových“ kanálů jako Internet Hall of Fame, Nature is Amazing nebo Non Aesthetic Things. Ty chrlí nejrůznější memy a zajímavosti, které trendovaly v minulosti, ovšem ničím novým je neobohacují.
Esfand and ExtraEmily ran into the guy who runs a lot of popular twitter accounts such as Non Aesthetic Things, Internet Hall of Fame, Nature is Amazing, etc at a tailgate
— YUNGJEFF 🗡️ (@YUNGJEFF) October 29, 2024
He says he makes around $30,000 a week from monetization 😳 pic.twitter.com/kNh5LQbzwA
Dá se celkem úspěšně předpokládat, že autor na jejich generování používá automatického bota, ale i kdyby snad ne, díky prakticky nekonečným hlubinám internetu není lovení podobného obsahu nic složitého. Přesto se najdou miliony lidí, kteří se k odběru těchto „novinek“ přihlásili a vydělávají mladému muži spoustu peněz. Konkrétně zhruba 30 tisíc dolarů (přes 700 tisíc korun) týdně (!). To není špatné, že?
Pravdou je, že není co závidět a podobný kanál si může založit každý. K monetizaci přitom stačí mít 500 registrovaných sledujících, což opravdu není moc. Na druhou stranu to chce asi i trochu štěstí, protože podobných je na internetu obrovské množství a jen málokterý z nich dokáže doopravdy zaujmout širokou veřejnost.