Pokud už nějaký ten pátek hrajete hry, asi si vzpomenete na české studio Napoleon Games, které koncem devadesátých let vydalo 2D arkádu Colony 28. Výrazněji se ovšem prosadilo až se svojí další hrou, dnes již legendárním krokovacím dungeonem Brány Skeldalu. Na svědomí ho má Jindra Rohlík, který si dnes říká Jindřich Skeldal a pod novou společností Random World Games vydává novinku Tribe Nation.
Zatímco první Brány Skeldalu byly krokovací dungeon, druhý díl se nebál změny žánru.
Jindra Skeldal se nebojí zkoušet věci jiným způsobem, což ostatně dokázal i u pokračování Bran Skeldalu, kdy hráčům namísto dalšího krokovacího dungeonu naservíroval mix adventury a hry na hrdiny. Tribe Nation tak není klasická tahová strategie, jak by se mohlo z hexového pojetí bojiště zdát, ale real-time roguelike strategie.
V herní podobě to znamená, že hráč jako jeden z keltských náčelníků vzdoruje armádě Římanů, a pokaždé trochu jinak. Role náhody má vliv na podobu bitevního pole a další atributy. Podstatou je efektivní správa zdrojů a využívání jednotek ve stylu kámen–nůžky–papír.
Ačkoli se bitvy Tribe Nation odehrávají na hexových polích, je to real-time strategie s možností pauzy.
Tribe Nation sází na rychlé a relativně krátké partie, které nezaberou víc než deset minut. Ostatně celé hexové bojiště se vejde na jednu obrazovku. Ačkoli je hra svižná, lze ji kdykoli zapauzovat a rozmyslet si další postup.
Po každé bitvě je nutné se rozhodnout, jak naložit s poraženým nepřítelem – být mírný, získat méně surovin, ale nějakou zajímavou výhodu, anebo osadu vydrancovat, získat víc surovin, ale mít v dalších bitvách tužší nepřátele? Roli hraje i výbava jednotlivých jednotek.
Hra vyšla pouze na Steamu, je opatřena českými titulky a prodává se v přepočtu zhruba za 250 korun.