Pátek 24. března 2023, svátek má Gabriel
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 24. března 2023 Gabriel

Trash - recyklujte již dnes!

  12:00
Strategie ve starém duchu, takový projekt si dovolí postavit jediná vrstva herní společnosti: nezávislí vývojáři. Trash nabízí tři herní strany, odehrává se v katastrofické budoucnosti a hýří nápady - více v dnešním článku..

TRASH
Výrobce hry: Inhuman Games
Vydavatel: neoznámen
Datum vydání: 2003
oficiální homepage
Trash Protože rádi hrajeme hry, chceme dělat takové, které nejsou omezené ziskuchtivými producenty a které třeba nemají nejlepší grafiku, ale skvěle se hrají - tak zní jedno z kréd nezávislých vývojářů a trojčlenný tým Inhuman games se snaží naplnit ho významem se strategickou hrou Trash. Nápad vznikl v hlavě pana Currieho, který opustil teplé producentské místečko u herní pobočky Microsoftu a odebral se společně s dvěma vývojáři na trnitou cestu nezávislého developingu. První verze real-time strategie Trash měla ale k úspěšnému produktu daleko. Na obrazovce byly vidět pouze trojúhelníky a kolečka, symbolické znázornění jednotek, na kterém programátoři zkoušeli jednotlivé přístupy k strategii a teprve poté se rozhodli k vytvoření graficky přitažlivé hry s obsahem ne nepodobným klasickým RTS s cílem postavit základnu, nakumulovat jednotky a vypráskat protivníka z herní mapy. Trash neboli "odpad" není ironickým pojmenováním hry bez podpory , ale s odpadem se přímo počítá při výrobě jednotek.

Trash Herní architektura zpracovaná v postapokalyptické budoucnosti nabízí tři rasy: lidi, mutanty a stroje. Každá strana pak rozvíjí vlastní strategii, které je dosaženo za pomoci jiných expanzivních mechanismů. V případě lidí se zaměříme na stavbu recyklačních faktorií a zlepšování jednotek pomocí mechaniků, kteří po dosáhnutí technologického vylepšení obejdou všechny jednotky a postupně je změní. Mutanti zase nabízí rychlé teleportování po mapě a transportní portály plně integrované do pathfindingu, zatímco stroje se pohybují jen za pomoci speciálních trubkovitých kolejí, které nejen slouží k přepravě, ale také jako kanály pro sbírání odpadu. Odpad - souhrnný jmenovatel výroby se nachází na smetištích a jednotky jsou z něj přímo konstruované. Zničení jednotky znamená návrat odpadu do herního světa a možnost nové recyklace, dokonce je takto vytvořený odpad počítán jako vytěžitelná vrstva zakrývající povrch, kde může být například důležitý důl. Na odpadu jsou závislé všechny tři strany, kromě mutantů, kteří navíc potřebují lidi k výrobě biologických bojových jednotek. Trash Nedostatek lidí na herní mapě znamená začátek konce mutantů, ale také strojů - ty zase chytají lidi k zajištění provozu generátorů energie. Ironická situace, že? Pohon většiny mašin zajišťuje plyn, druhá ingredience každé RTS, která v Trash nikdy nedochází.

Samotné rozdíly mezi herními stranami jsou mnohem větší, proto se na ně podívejme detailněji. Lidští bojovníci vyrábějí zbraně typické pro konec dvacátého století: kulkometné a obrněné prostředky. Jako jediní mohou lidé pro každý sběrný sklad používat více těžebních strojů, na druhou stranu jsou omezeni nutností postavit strukturu na smetišti. S lidmi se každý laik nebo strategický začátečník má cítit jako doma (ne jako na smetišti...), jsou stranou, která se nejblíže přibližuje typické RTS. S náročnějšími mutanty už musíme přemýšlet nad odchytáváním lidských zdrojů a taktickým umístěním teleportovacích portálů, protože rychlý pohyb na mapě není jejich výsadou - stroje ďábelsky rychle staví koleje nutné pro pohyb, ty se ale stávají jejich slabinou, protože stačí koleje rozbít a stroj uvízne. Stavba kolejí vyžaduje odpad a když odpad dojde, má stroj po legraci - Trash a po srandě má ve chvíli, kdy ho protivník zacyklí ve vlastních kolejích! Povinné potrubí pro zajištění funkčnosti mezi jednotlivými budovami je dalším taktickým cílem, který může protivníka přechodně ochromit.

Jak pan Currie přiznává, jeho společnost má omezené prostředky na vytváření smrtelné umělé inteligence, a tak se spokojuje s nízkou UI a důrazem na multiplayer. V ideálním případě bude umožněno až 24 hráčům soupeřit na jedné rozsáhlé mapě, proto jsou jednotlivé budovy designovány i pro sdílení několika hráči - třeba sběrný sklad lidí je zařízen pro sběr odpadu od několika hráčů, kteří se následně mohou o produkci dělit. Graficky hra nevybočuje z normálu, používá domácí engine pod DirectX 8.0 a neustále na něm programátoři pracují. V týmu Inhuman navíc vyniká mezinárodnost: lidé z několika států Států a z Jugoslávie se scházejí v internetových debatách o dalším vývoji, který pak zapracovávají do již funkčního strategického modelu Trash. Veřejné demo zatím očekávejme, podle Marka Currieho se ho brzy dočkáme a jak se zdá, nebudeme litovat. Koneckonců, již do uzavřeného betatestu se přihlásilo 4000 lidí.

Autor:
Témata: Recyklace
  • Nejčtenější

Pět souloží, které otřásly herním průmyslem

Herní průmysl prošel v posledních letech turbulentním vývojem, z původní zábavy pro malé děti se stal miliardový...

ANALÝZA: Upadající češtiny ve hrách by mohla zachránit umělá inteligence

Oficiální české lokalizace her jsou dnes vzácností a hráči, kteří neumí žádný světový jazyk, jsou odkázáni na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

U stařičkého Half-Lifu se zapotí i moderní PC. Stačí jedna modifikace

Ačkoliv to bude od vydání prvního Half-Lifu letos 25 let, stále se najdou způsoby, jak původní hru modernizovat....

Budoucnost českých her je růžová. Podívejte se, co vše se na nás chystá

Tuzemský herní průmysl zažívá zlaté časy a do budoucnosti hledí s optimismem. Pojďte se s námi podívat, na ty...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Kolik si z toho pamatujete ze skvělého seriálu The Last of Us?

První sezona skvělého seriálu The Last of Us je minulostí a určitě nejsme sami, komu se po Joelovi a Ellie stýská....

Finsko není mistr světa ve vzdělání. Naopak. Mýtus, který trval 20 let, padá

Premium Ještě nedávno se do Finska jezdilo jako na safari, aby jiné země okoukaly tajemství tamního školství, nejlepšího na...

Revma vzniká v plicích. Nyní došlo ke zlomu v léčbě, říká profesor Vencovský

Premium Bolest, ztuhlost, otoky a deformace kloubů, především na rukou. Tak si většina lidí představuje revmatoidní artritidu,...

V Česku neměl šanci, v cizině metastázy zmizely. Léčbu hradí pojišťovna

Premium Na rakovinu prostaty umírá v Česku asi 1 500 mužů ročně. Když vyčerpají všechny metody léčby, nezbývá jim než čekat na...

Pět souloží, které otřásly herním průmyslem

Herní průmysl prošel v posledních letech turbulentním vývojem, z původní zábavy pro malé děti se stal miliardový...

Ubisoft bude používat pro tvorbu dialogů „umělou inteligenci“

Herní vydavatelství Ubisoft bude pro oživení svých virtuálních světů používat i dialogy vytvořené pomocí strojových...

Unreal ukázal budoucnost počítačové grafiky, hry jsou však ještě daleko

Společnost Epic Games představila v rámci konference GDC možnosti svého herního enginu Unreal 5. Ukázky působily...

A je to oficiální, kultovní střílečka Counter-Strike bude mít pokračování

Dlouho se o tom spekulovalo, nyní je to konečně oficiální. Legendární střílečka Counter-Strike, která je navzdory svému...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Hrozí ekonomický kolaps? Analytici varují před Minského momentem

Selhání bankovních institucí, otřesy na finančních trzích a pokračující nejistota zvyšuje podle mnohých odborníků...

Ukrajinská pobřežní obrana zničila plány na vylodění u Oděsy

Flotila ukrajinského námořnictva dostala na začátku ruské invaze na frak, ale její „suchozemská“ pobřežní obrana...

Meteoroložka Honsová: Letos bude extrémní počasí, zapíše se do historie

Premium Meteoroložka Dagmar Honsová je přesvědčená, že letošní rok určitě přinese mnoho zajímavých a zřejmě i extrémních...

Německé platy v nedohlednu. Známe sedm důvodů, proč Češi berou míň

Ekonomové už desítky let propočítávají, kdy české mzdy doženou ty německé. Rozdíly mezi oběma státy přetrvávají a...

Být nahý před diváky není žádná kratochvíle, ale ani hrůza, říká Zounar

Herec Martin Zounar (55), který v Ordinaci hraje doktora Bobo Švarce, se opět svlékne. Poprvé se před kamerami objevil...