Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Trash - recyklujte již dnes!

  12:00
Strategie ve starém duchu, takový projekt si dovolí postavit jediná vrstva herní společnosti: nezávislí vývojáři. Trash nabízí tři herní strany, odehrává se v katastrofické budoucnosti a hýří nápady - více v dnešním článku..

TRASH
Výrobce hry: Inhuman Games
Vydavatel: neoznámen
Datum vydání: 2003
oficiální homepage
Trash Protože rádi hrajeme hry, chceme dělat takové, které nejsou omezené ziskuchtivými producenty a které třeba nemají nejlepší grafiku, ale skvěle se hrají - tak zní jedno z kréd nezávislých vývojářů a trojčlenný tým Inhuman games se snaží naplnit ho významem se strategickou hrou Trash. Nápad vznikl v hlavě pana Currieho, který opustil teplé producentské místečko u herní pobočky Microsoftu a odebral se společně s dvěma vývojáři na trnitou cestu nezávislého developingu. První verze real-time strategie Trash měla ale k úspěšnému produktu daleko. Na obrazovce byly vidět pouze trojúhelníky a kolečka, symbolické znázornění jednotek, na kterém programátoři zkoušeli jednotlivé přístupy k strategii a teprve poté se rozhodli k vytvoření graficky přitažlivé hry s obsahem ne nepodobným klasickým RTS s cílem postavit základnu, nakumulovat jednotky a vypráskat protivníka z herní mapy. Trash neboli "odpad" není ironickým pojmenováním hry bez podpory , ale s odpadem se přímo počítá při výrobě jednotek.

Trash Herní architektura zpracovaná v postapokalyptické budoucnosti nabízí tři rasy: lidi, mutanty a stroje. Každá strana pak rozvíjí vlastní strategii, které je dosaženo za pomoci jiných expanzivních mechanismů. V případě lidí se zaměříme na stavbu recyklačních faktorií a zlepšování jednotek pomocí mechaniků, kteří po dosáhnutí technologického vylepšení obejdou všechny jednotky a postupně je změní. Mutanti zase nabízí rychlé teleportování po mapě a transportní portály plně integrované do pathfindingu, zatímco stroje se pohybují jen za pomoci speciálních trubkovitých kolejí, které nejen slouží k přepravě, ale také jako kanály pro sbírání odpadu. Odpad - souhrnný jmenovatel výroby se nachází na smetištích a jednotky jsou z něj přímo konstruované. Zničení jednotky znamená návrat odpadu do herního světa a možnost nové recyklace, dokonce je takto vytvořený odpad počítán jako vytěžitelná vrstva zakrývající povrch, kde může být například důležitý důl. Na odpadu jsou závislé všechny tři strany, kromě mutantů, kteří navíc potřebují lidi k výrobě biologických bojových jednotek. Trash Nedostatek lidí na herní mapě znamená začátek konce mutantů, ale také strojů - ty zase chytají lidi k zajištění provozu generátorů energie. Ironická situace, že? Pohon většiny mašin zajišťuje plyn, druhá ingredience každé RTS, která v Trash nikdy nedochází.

Samotné rozdíly mezi herními stranami jsou mnohem větší, proto se na ně podívejme detailněji. Lidští bojovníci vyrábějí zbraně typické pro konec dvacátého století: kulkometné a obrněné prostředky. Jako jediní mohou lidé pro každý sběrný sklad používat více těžebních strojů, na druhou stranu jsou omezeni nutností postavit strukturu na smetišti. S lidmi se každý laik nebo strategický začátečník má cítit jako doma (ne jako na smetišti...), jsou stranou, která se nejblíže přibližuje typické RTS. S náročnějšími mutanty už musíme přemýšlet nad odchytáváním lidských zdrojů a taktickým umístěním teleportovacích portálů, protože rychlý pohyb na mapě není jejich výsadou - stroje ďábelsky rychle staví koleje nutné pro pohyb, ty se ale stávají jejich slabinou, protože stačí koleje rozbít a stroj uvízne. Stavba kolejí vyžaduje odpad a když odpad dojde, má stroj po legraci - Trash a po srandě má ve chvíli, kdy ho protivník zacyklí ve vlastních kolejích! Povinné potrubí pro zajištění funkčnosti mezi jednotlivými budovami je dalším taktickým cílem, který může protivníka přechodně ochromit.

Jak pan Currie přiznává, jeho společnost má omezené prostředky na vytváření smrtelné umělé inteligence, a tak se spokojuje s nízkou UI a důrazem na multiplayer. V ideálním případě bude umožněno až 24 hráčům soupeřit na jedné rozsáhlé mapě, proto jsou jednotlivé budovy designovány i pro sdílení několika hráči - třeba sběrný sklad lidí je zařízen pro sběr odpadu od několika hráčů, kteří se následně mohou o produkci dělit. Graficky hra nevybočuje z normálu, používá domácí engine pod DirectX 8.0 a neustále na něm programátoři pracují. V týmu Inhuman navíc vyniká mezinárodnost: lidé z několika států Států a z Jugoslávie se scházejí v internetových debatách o dalším vývoji, který pak zapracovávají do již funkčního strategického modelu Trash. Veřejné demo zatím očekávejme, podle Marka Currieho se ho brzy dočkáme a jak se zdá, nebudeme litovat. Koneckonců, již do uzavřeného betatestu se přihlásilo 4000 lidí.

Autor:
Témata: Recyklace
  • Nejčtenější

Vývojářům nešlo opravit chybu, tak z procházení zdmi udělali součást příběhu

Skoro třicet let stará střílečka The Terminator: Future Shock vstoupila do historie jako vůbec...

Bojíte se hororů? Skutečnost je často ještě divnější a děsivější

Věta „inspirováno skutečností“ se za léta nadužívání stala jen prázdnou marketingovou frází. Ne,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavný streamer byl šokován, když zjistil, kolik utratil za hry na Steamu

Populární streamer Felix Lengyel, známý fanouškům pod přezdívkou xQc, prozradil, kolik už utratil...

Hraní přeruší reklama na hamburger. Hráči si utahují z nenasytnosti EA

Zvýšení ceny velkých her je pořád málo. Vydavatelství Electronic Arts nyní zkouší přijít na to, jak...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Shrot je česká kopírka Duny 2, ve které bojujeme o chmel. K dispozici je demo

Autor povedené retro střílečky Hrot ukázal svůj další projekt. Shrot bude real-time strategie ze...

Hráči se smějí novému portrétu Karla III., vypadá prý jak videoherní boss

Nový portrét krále Karla III., který namaloval namaloval britský portrétista Jonathan Yeo, se kvůli...

Nevíte, co s volným časem? Stáhněte si zdarma skvělý Dragon Age: Inquisition

Digitální obchod s hrami Epic Store si tento týden pro hráče připravil opravdu hodnotný dárek....

Grand Theft Auto 6 vyjde na podzim roku 2025

Vydavatel nejočekávanější hry posledních let upřesnil během prezentace hospodářských výsledků...

Černoch samuraj budí vášně

Ubisoft oficiálně potvrdil nový díl ze série Assassin’s Creed, který se bude odehrávat v Japonsku....

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Moderátorka Petra Křivková-Svoboda přišla při tragické nehodě o manžela

Moderátorka poledních zpráv televize Nova Petra Křivková-Svoboda (41) v neděli ztratila svého manžela Ondřeje Křivku...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...