Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Throne of Darkness - E3 preview

  12:00
Vzhledem k tomu, že jsem u Diabla 2 strávil desítky a dost možná i stovky hodin, nemohl jsem se na E3 nezastavit na prezentaci Throne of Darkness a alespoň chvíli si hru zapařit. Japonské Diablo mě uchvátilo, své samuraje jsem ovládal desítky minut a nebýt Čočíka, asi bych se od nich už nehnul.

Throne of Darkness

Zkuste se zamyslet nad tím, co se stane, když se Doron Gartner a Ben Haas, svého času klíčoví vývojáři Blizzardu, rozhodnou založit nový tým s názvem Click Entertainment a začnou vyvíjet akční RPG hru ne nepodobnou oblíbenému Diablu. Hru, která se bude odehrávat ve feudálním Japonsku, ve světě vytvořeném na základě japonské mytologie, v samurajských klášterech. Nevíte? Pak vězte, že v létě letošního roku ze všech výše vyjmenovaných příměsí vznikne Throne of Darkness, vizuálně i hratelně perfektní akční RPG, u něhož jsem se na letošní E3 zdržel nejdéle.

Stejně jako Diablo 2, k němuž budu Throne of Darkness (ToD) přirovnávat vzhledem k tomu, že je koncepčně téměř stejné, má i ToD svůj příběh. Temnému warlordovi se podaří postavit armádu nemrtvých, která zaútočí na ostatní warlordy z okolí. Je logické, že proti tomuto nečekanému útoku nemají šanci a z větší části útok nepřežijí. Podaří se to jen čtyřem, každému z nich však zůstavá navíc sedm samurajů. Poté, co si v úvodu hry jednoho z nich vyberete, vstupujete se skupinkou sedmi jeho samurajů do boje. Nenechte se ale zmýlit, každý z vašich japonských bojovníků má jen jedinou specializaci a naráz budete moci ovládat jen čtyři z nich.

Throne of Darkness

Pokud jde o samotné postavy samurajů, které budete mít k dispozici, půjde o Leadera (hlavního člena týmu), Swordsmana obratně ovládajícího meče, Mage nadaného magickými schopnostmi, houževnatě bojujícího Bricka demolujícícho bez problémů nejrůznější překážky stojící v cestě (třeba bedny či sudy), Berserkera bez jakéhokoliv zaváhání bojujícího klidně i holýma rukama i v té nejnepřehlednější bitevní vřavě, Archera neboli přesně střílejícího lučištníka a Ninju, specialistu na japonské zbraně ala “nunčaky”. S nimi pak budete muset skolit spousty potvor vycházejících z dvacítky typů, vesměs démonů, duchů a podobných nemrtvých příšer, jejichž základy jsou popsány v japonské mytologii a různých asijských povídačkách.

Ačkoliv jsem se původně domníval, že Throne of Darkness bude vypadat trošičku jinak než Diablo 2 zejména proto, že se ve všech dříve dostupných informacích uváděl jen počet levelů (10), při prvním pohledu a po prvních pár minutách hraní hry si však nedokážu těch deset levelů nějak rozumně představit. Proč? Pokud jste hráli Diablo 2 nebo četli naši recenzi, pak jistě víte, že tato hra se dělí na čtyři akty, přičemž první tři z nich mají šest svých úrovní a čtvrtý má úrovně tři. Podobný obrázek jsem měl možnost vidět i v Throne of Darkness - tedy čtyři akty (příběhy) a pět levelů v každém z nich s výjimkou třetího, Throne of Darkness kde byly pouze čtyři. Přechod mezi jednotlivými levely probíhá podobně. I v Throne of Darkness je použit systém takzvaných waypointů, tedy bran či teleportů. Stačí na ně vstoupit, respektive kliknout myší a otevře se vám prostorová brána vizuálně podobná teleportu v Diablu 2 (jenže v modré barvě), která vás přesune na již otevřené waypointy.

I v případě grafiky budu pro lepší pochopení používat příměr s Diablem 2. Sice to bude možná vypadat hloupě, zkuste si ale sami představit, jak byste popisovali hru, která vypadá úplně stejně jako Diablo 2 jen s tím rozdílem, že se neodehrává v podzemních kobkách a kamenných chýších, ale v japonských klášterech a na japonských prostranství? I překážky jsou shodné - na venkovních prostranstvích nejrůznější porosty, uvnitř zdi, dřevěné bedny, sudy, lavice, žhavé uhlíky na podlahách a podobně. Ovšem samotný vzhled hry je mnohem více sexy než u Diabla 2, ostatně čtěte dále.

Na tu je však ale pořád dost času, takže se nyní mrkneme na potvory. Upřímně, moc jsem jich za těch zhruba dvacet minut hraní neviděl, ovšem spíše než o charaktery jde o jejich odolnost a o to, co dokáží a i v tomto směru jsou podobni bojovníkům Diabla. Throne of Darkness Každá nestvůra má své vlastní zbraně, nějaké ty magické schopnosti, svůj způsob boje a specifická brnění či artefakty. O tato je můžete po smrti obírat, stejně jako o zbraně či jiné magické předměty, jež můžete navíc nacházet v bednách či sudech - stejně jako v Diablu 2. Dle mého subjektivního názoru jsou však nepřátelé v Throne of Darkness krapet tužší než v Diablu 2, takže si připravte náhradní myši, klikání si opět užijete více než dost, zvláště když by měl ve stejnou dobu vyjít datadisk k Diablu 2 s podtitulem Lord of Destruction.

Tím jsem se pomalu dostal k tomu, co všechno s sebou může vaše postavička nosit. K dispozici bude helma, ochranný oděv na ruce, na tělo a na nohy, dále jsou k dispozici dvě zbraně - pro každou ruku jedna. Vaše vlastnosti pak budou zvyšovat celkem čtyři magické předměty. Jedním z nich je náhrdelník a dále si na sebe budete moci navěsit tři další věci, bohužel jsem zatím z hraní, videa ani obrázků nedokázal odhadnout, o co přesně jde a kde konkrétně se tyto na vašem bojovníkovi nacházejí, předpokládám však, že jedním z nich bude opasek. Do něj budete moci vkládat potřebné lektvary, stejně jako do odkládacího prostoru v inventáři, který je velký 10x4 políček. Pokud jde o herní obrazovku, tak na ní ještě vidíte množství života a many na stejných místech jako v Diablu 2, vlevo dole navíc vidíte aktuální stav všech čtyřech vámi ovládaných postav, tedy jejich aktuální stav života a many.

Throne of Darkness

Zajímavé je bojování. Brodíte se venkovními prostranstvími či interiéry, následují vás všichni vaši živí společníci a bojujete proti objevujícím se nepřátelům, přičemž na nudu a absenci bojů si nemůžete stěžovat. Výhodou v této hře je inteligence dalších vámi ovládaných postaviček. Když jim totiž momentálně nedáváte žádné příkazy, řídí se svým vlastním mozkem a v případě napadení svádějí boje s jiným protivníkem než vy, nepletou se vám v cestě a ve chvíli, kdy porazí “svého“ nepřítele dříve než vy, jdou vám pomoci, ať již kouzlem z dálky či bojem zblízka. Mág se navíc drží vzadu a používá útočná kouzla, stejně jako Archer střílející obyčejné či magií vylepšené šípy, naopak Berserk a Brick se vrhají hlava nehlava do bojů, tedy samozřejmě cítí-li, že mají šanci na úspěch. Tato vysoká inteligence jak u protivníků, tak u vašich spolubojovníků mě příjemně překvapila, jenom doufám, že až budu hru recenzovat (Throne of Darkness si opravdu nemohu nechat ujít), nezjistím v tomto směru žádné chybičky.

Když už jsem tedy v tomto preview plném dojmů přeskakoval z jedné oblasti na druhou, bylo by asi vhodné po spolubojovnících zmínit další podstatnou výhodu oproti Diablu 2 a sice grafiku. Vypouštěné screenshoty jsou v rozlišení 800x600, hra bude možná podporovat i vyšší detaily, Throne of Darkness ovšem i aktuální podoba hry je velmi pěkná, mnohem lepší než Diablo 2: Lord of Destruction, který je také vyvíjen pro rozlišení 800x600. A ačkoliv jsme Blizzardům kritizovali grafiku a chválili animace, u Throne of Darkness budeme v případě popisování animací ať již při bojích či při kouzlech jistě ještě nadšenější. Firebally a vůbec všechna ohňová či ledová kouzla vypadají opravdu pěkně, dobře jsou animovány také přesuny vašich postaviček i boje samotné. Po vizuální stránce se máme určitě na co těšit.

Samotné kouzlení i získávání magických dovedností je podobné jako v Diablu 2. Procházíte širokými japonskými planinami či poloprázdnými místnostmi v klášterech, zabíjíte každého, kdo se vám postaví do cesty a plníte jednotlivé questy. Při tomto počínání se vašim postavičkám zvyšuje experience, tedy zkušenost a po dosáhnutí určité hranice povýšíte na nový level. Tím pádem dostanete několik bodíků, které rozdělíte dle vlastního uvážení mezi jednotlivé vlastnosti vašeho charakteru a mimo jiné se na vašem kontě objeví také magické body, jimiž si zpřístupníte kouzla nová či vylepšíte ta stávající. Prostě stará známá věc, což je ovšem jenom dobře, neboť ovládání lehce zvládne ten, kdo hrál Diablo 2 a kdo ne, tak si na něj jistě rychle navykne.

Throne of Darkness

Co říct závěrem? Throne of Darkness je hrou, která si na E3 dokázala udržet mou pozornost nejdéle. Ne, že by se mi nelíbily i jiné hry, kvůli ToD jsem však byl ochoten na chvíli zapomenout na pracovní povinnosti a kdyby mě od ní Čočík neurval, asi bych ji hrál mnohem déle. Procházení samurajským chrámem, jeho jednotlivými podlažími, objevováním nového území a otevíraní dveří, za nimiž se může skrývat horda firebally chrlících démonů stejně jako lukem a magickými schopnostmi vybavených nemrtvých, to všechno mě drželo v napětí a nedovolilo mi myslet na nic jiného než na hru. Celý tento herní zážitek navíc umocňovala interaktivní hudba nesoucí se, stejně jako celá hra, v asijském duchu. Už se opravdu těším na léto, kdy by se měl Throne of Darkness objevit v obchodech, jen doufám, že zrovna v tu dobu onemocním nebo budu na dovolené, abych se nemusel zabývat ničím jiným než hraním ToD a kromě toho doufám, že bude mít tohle japonské Diablo stejně vychytaný multiplayer, jako jeho Blizzardí bratříček.

Autor:
  • Nejčtenější

Jeden z nejhorších filmů vůbec slušně vydělává i po 30 letech od natočení

První filmová adaptace kultovní bojovky Street Fighter z roku 1994 se umísťuje v žebříčcích...

Nejpopulárnější streamerka se rozešla a sdílí historky ze seznamek

Streamerka Imane „Pokimane“ Anys se svým fanouškům svěřila, že se jí rozpadl dlouholetý vztah....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tajný playstation se prodal v přestrojení jako ohřívač pizzy

Na aukčním portálu eBay kdosi vydražil vývojářskou verzi konzole PlayStation 5. Jelikož je...

Rychlý pád až na dno. Streamer má po kariéře kvůli obtěžování nezletilé

Herní streamer Herschel Beahm známý pod přezdívkou Dr Disrespect si vydobyl popularitu a bohatství...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vědec vymyslel, jak převést celý svět do Minecraftu

Americký student vymyslel způsob, jak volně dostupné mapy z Google Earth převést do krychličkového...

Deset let staré Army 3 se během výprodeje prodalo půl milionu kopií

Česká střílečka s důrazem na realismus Arma 3 zaznamenala více než po deseti letech od vydání...

RECENZE: Nintendo World Championships: NES Edition je chytlavé retro

Nintendo World Championships: NES Edition je až nečekaně chytlavý retro turnaj zaměřený na...

Prodalo se pod dva tisíce kopií. Resident Evil 7 na iPhonech naprosto propadl

O velké hry není na nejlepších iPhonech a novějších tabletech zájem. Nezaujal Assassin’s Creed...

Nejštědřejší přispěvatelé prvního Kingdom Come dostanou druhý díl zdarma

Několik stovek lidí, kteří před deseti lety přispěli na vývoj prvního dílu českého RPG Kingdom...

Zemřela Shannen Doherty. Hvězda Beverly Hills 90210 podlehla rakovině

Po téměř deseti letech boje s rakovinou zemřela americká herečka Shannen Doherty, informují média. Proslavil ji seriál...

Princezna Kate přišla s dcerou na Wimbledon, setkala se i s Krejčíkovou

Princezna Kate (42) přišla na mužské finále letošního Wimbledonu spolu se svou dcerou Charlotte (9). V zákulisí se...

Zemřel dětský kamarád mimozemšťana Alfa. Herec usnul v rozpáleném autě

Zemřel herec Benji Gregory. Televizním divákům je známý jako Brian z populárního sitcomu 90. let Alf. Gregorymu bylo 46...

Restauratéři chtějí zakázat vstup Biance Censori, vadí jim její odhalování

Přítelkyně rappera Kanyeho Westa (47) Bianca Censori (29) je známá svým stylem „oblečená neoblečená“ a snaží se šokovat...

Rytmusovi shořelo auto na dálnici, podařilo se mu vyváznout bez zranění

Slovenský raper Rytmus (47) zveřejnil na Instagramu video hořícího vozu. Je to auto jeho manželky Jasminy Alagič (35),...