Prodej vývojářského týmu Warhorse do rukou THQ Nordic je pro český herní rybníček velká událost (psali jsme tady), pro švédské vydavatelství jen další zářez.
Společnost nakupuje vývojářské týmy a herní značky ve velkém a plánuje v tom pokračovat. Od investorů si proto na další expanzi opatřila více než 2 miliardy švédských korun (cca 5 miliard korun). Ostatně ředitel firmy Lars Wingefors se nijak netají ambiciózními plány a z lukrativního trhu s počítačovými hrami si chce ukousnout daleko větší podíl než stávající 0,5 %.
Jen za poslední rok si THQ Nordic kromě Warhorse rozšířilo portfolio o studia HandyGames, Bugbear, Coffee Stain a pořídilo práva na kultovní, byť trochu pozapomenuté značky jako Carmageddon, Goat Simulator, Expeditions, Alone in the Dark, Act of War, Kingdoms of Amalur, TimeSplitters či třeba Second Sight.
Z většiny jde přitom o značky sázející na příběhový zážitek pro jednoho hráče. Ty sice negenerují miliardové zisky jako aktuální battle royale trháky, na druhou stranu si na sebe dokážou vydělat, viz náš článek o Darksiders.