Thief III - nejlepší zloděj na světě

  • 162
V jednu chvíli se již zdálo, že se dalšího pokračování akční hry Thief nikdy nedočkáme. Naštěstí tomu tak není. Již rok se na něm v dílnách studia ION Storm usilovně pracuje a úsilí celého týmu konečně nese první ovoce. Hra získává jasnější obrysy a zdá se, že nic nestojí v cestě tomu, aby byl Thief III lepší než oba předchozí díly dohromady.

Thief III Kdybychom měli sestavit dva žebříčky, kde v jednom by byli nejúspěšnější světové vývojářské týmy a ve druhém by byli seřazeni vývojáři nejočekávanějších titulů, jistě by se v obou objevil austinský ION Storm (prosím, nezaměňovat s tím z Dallasu). V něm se totiž chystají hned dva velice zajímavé a slibné projekty - Deus Ex 2, o kterém jsme vás nedávno informovali, a Thief III. Právě třetí díl hry, která vlastně odstartovala žánr „špionských akcí“, je hlavním tématem tohoto článku.

Když John Romero neustále protahoval práce na své Daikataně, spousta hráčů jej začala přímo nenávidět. Aby ne, vždyť peníze, jež měly být určeny pro Looking Glass Studios (vývojáři prvních dvou Thiefů), skončily nakonec v jeho kapse a Looking Glass nakonec zavřeli svou dílnu natrvalo. Sen o hře Thief III se začal rychle rozplývat. Když ale Daikatana u hráčů propadla, myšlenka na další pokračování slavné série znovu ožila. A byl to právě ION Storm, kdo se o to měl postarat. Warren Spector, šéf austinské pobočky, nijak nelenil a ihned do svého týmu najal klíčové pracovníky Looking Glass a odstartoval práce na celém projektu. To se událo před rokem. Jak je na tom Thief III nyní?

Thief III Pokud bychom měli být struční, můžeme si říci, že všechny předprodukční práce jsou již ukončeny a pilně se pracuje na hře samotné. Programátoři právě upravují engine, aby podporoval všechny funkce, které jsou od něj požadovány, jsou vytvářeny mise tak, aby odpovídaly připravenému příběhu (ten je hotov, ale tvůrci jej nehodlají prozrazovat) a vylepšují se všechny prvky, které nebyly v předchozích dílech tak úplně dotažené. Co se technické stránky týče, zde je práce pravděpodobně nejvíce. Tvůrci totiž nejdříve zvažovali, zda mají použít původní Dark Engine, na němž byly vystavěny oba předchozí díly, nebo zda raději zakoupí některý jiný - a zvítězila druhá varianta. Důvodem byl, že ačkoliv byl Dark Engine ušit Thiefovi přímo na míru, dnešním požadavkům již dávno nevyhovuje a předělat jej by byla práce na mnoho měsíců. Ty raději programátoři využili na úpravu unrealovského enginu, jenž je používán také pro Deus Ex 2. Důvod je jasný - engine Unrealu je snadno upravitelný a již ve své základní verzi umožňuje spoustu věcí, o nichž se nám u Thiefů dříve ani nesnilo.

V současnosti jsou již všechny základní prvky hotovy a pracuje se na pilování, vylepšování, upravování a pochopitelně také na koncipování samotných misí. Ačkoliv ještě nic není de facto ve finální podobě, již nyní si mohou vývojáři svůj výtvor opravdu zahrát. Umělá Thief III inteligence vašich protivníků totiž funguje poměrně slušně a i Garrett, náš oblíbený hrdina, se dostal do provozuschopného stavu. V nejbližších dnech by navíc měly být dokončeny první tři mise a vedoucí projektu Randy Smith oznámil, že poté se tým vrhne na další čtyři. Z toho by mohl někdo vyčíst, že Thief III bude mít dohromady jen sedm misí, ale myslím, že se nemáme čeho bát. Buď jich bude ještě více, nebo ono sedmero bude natolik vydatné, že nám to ani nepřijde nějak nepatřičné.

Na závěr by také nebylo od věci si říci, kdo se vlastně o vývoj této hry stará. Jak již bylo řečeno, všemu šéfuje Randy Smith, který se zodpovídá přímo Warrenu Spectorovi. Dalšími členy týmu je dále např. Sergio Rosas, jenž pracoval jako umělecký ředitel u Digital Anvil, programátor Alex Chrisman z Konami, David Reigel, jenž byl vybrán přímo z fanouškovské základny Thiefa, nebo šestnáctiletý William Wallace, pravděpodobně nejmladší profesionální vývojář na světě. Všichni přitom mají společné jedno - předchozí dva díly Thiefa jim učarovaly a berou jako otázku své cti, aby byl třetí díl ještě o poznání lepší než ty předchozí. Držme jim palce - vždyť pokud to dokáží, vydělají na tom nejen oni, ale hlavně my - hráči.