Nomura začínal jako designér monster ve Final Fantasy V, postupně se ovšem vypracoval v hlavního designéra postav a i ředitele některých projektů. V rozhovoru s japonským magazínem Young Jump pak prozradil, jakým způsobem navrhuje postavy a proč musí vždy vypadat cool.
Kořeny jeho designérské filozofie sahají až na střední školu. Jeho spolužák hrál nějakou hru, když si posteskl, proč musí hrát za postavu, která nevypadá moc dobře. Řekl doslova „proč musím být ošklivý i v herním světě“, což Nomuru ovlivnilo natolik, že vytváří hezké hlavní postavy.
Zároveň ovšem říká, že nic se nemá přehánět. Příběhová pozadí postav a povaha hrdinů by neměly nést příliš dobrodružné rysy. „Pokud se budete snažit, aby hrdinové byli nekonvenční, skončíte s postavou, která je příliš výrazná a je těžké se do ní vcítit,“ vysvětluje Nomura. Výstřední postavy naopak rád přisuzuje rolím padouchů.
Svůj tradiční postup ovšem neuplatnil například ve Final Fantasy VII, v níž poprvé navrhoval vzhled a osobnosti všech postav. Všechny postavy jsou výrazné, což částečně přisuzuje mladické nerozvážnosti. Zároveň ovšem říká, že právě díky rozličným individualitám jsou přitažlivé.
Nomura přitom promýšlí postavy do nejmenších detailů, například různé barvy oblečení, zda daný styl odpovídá povaze postavy či jak se použitý kostým obléká a svléká. Naproti tomu například Tifa i Aerith měly v původním díle svázané vlasy vzadu jen kvůli dobovým technologickým omezením.
Domnívá se také, že názory hráčů na příběh není nutné vůbec reflektovat, hlavní je přemýšlet o scénáři. Zároveň si nemyslí, že je dobré zahrávat si s hráčskými emocemi, například když nějakou oblíbenou postavu stihne strašný osud.