Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

  9:48aktualizováno  9:48
Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent značky Tekken.

Takzvané bojovky jsou sice velice zábavné na pohled, zároveň však také patří mezi ty nejkomplikovanější herní žánry vůbec. Jejich autoři se proto snaží je co nejvíce zpřístupňovat i široké veřejnosti. 

Tekken 7

Ne, série Tekken opravu není jen o tom, sledovat jak hezké holky zvedají nohy nad hlavu.

Jenže jak na to? Navzdory tomu, že všichni prahnou po tutoriálech a výcvikových režimech, data ukázala, že je vlastně nikdo nehraje. Myslí si to i Katsuhiro Harada, producent značky Tekken, který se na toto téma rozhovořil pro server PCGamesN.

„U většiny našich her dokážeme říct, v kterých modech lidé tráví čas. Hodně z nich tvrdí, že je nějaká hra skvělá, protože má tutoriál, ale když se podíváme na data, téměř nikdo je nehraje. Je to stejné, jako když si koupíte něco nového, tak si to přinesete domů a manuál nečtete. Je to sice dobré, pokud můžete o svém produktu říct, že má tutoriál, ale když se na to podíváte blíže, stejně ho nikdo nepoužívá,“ řekl Harada.

FIFA 17

Mód The Journey ve FIFA 17. Sbírka klišé, nebo nejlepší tutoriál všech dob?

Neznamená to však, že by autoři na jakoukoli pomoc hráčům úplně rezignovali, ba naopak. Jen musí výuku udělat zábavnější. Proto Tekken 7, ale i mnoho dalších her z poslední doby obsahuje příběhový mód, i když by to na první pohled mohlo být pro hru zaměřenou na multiplayer zbytečné.

Ostatně podobným směrem se už od loňského ročníku vydala i fotbalová série FIFA. Příběh Alexe Hunta asi neaspiruje na cenu za scénář roku, ale plynule hráče protáhne všemi tréninkovými cvičeními, kterým by se asi jinak vyhnul.

Autor:

Nejčtenější

Co se děje s herním gigantem Electronic Arts? Nemá hry a na E3 pohořel

EA Play 2017

Nepopulární společnost Electronic Arts na letošní E3 úplně propadla. Než takový debakl, to už by udělala lépe, kdyby se...

Hodina s Cyberpunkem 2077: působí výpravněji a propracovaněji než Zaklínač 3

Xbox - E3 2019

Stejně jako loni, také letos CD Projekt Red za přísných bezpečnostních opatření ukazoval za zavřenými dveřmi pro...

Naprostá akční extáze, Doom Eternal je ještě dravější. Dojmy z hraní

Doom Eternal

Střílečka Doom Eternal působí jako po všech stránkách lepší a hlubší verze špičkového restartu z roku 2016. Ochutnávka...

Dojmy z hraní: Watch Dogs Legion se posouvá směrem, který nikdo nečekal

Watch Dogs Legion

Ubisoft nás den před otevřením výstaviště v Los Angeles pozval do utajené lokace, kde jsme si za přísných...

Kultovní strategie Age of Empires 2 se dočká remasteru. Už druhého

Age of Empires II: Definitive Edition

Jedna z nejlepších strategií se ještě letos vrátí v notně restaurované podobě. Kromě vylepšené grafiky přinese i novou...

Další z rubriky

Absurdita digitální distribuce. Příběhový Minecraft se prodává za 30 tisíc

Minecraft: Story Mode

Vydavatelé seriálové hry Minecraft: Story Mode museli na platformě Xbox 360 dočasně zvednout cenu na 100 dolarů za...

Neměli jste čas sledovat E3? Tady je 50 nejlepších chystaných her na PC

Wolfenstein: Youngblood

Pokud nechcete pročítat desítky samostatných článků, ale přesto byste rádi zůstali v obraze a věděli, co se na herní...

V Cyberpunku 2077 nebude možné řídit létající vozidla

Cyberpunk 2077

V očekávané sci-fi hře na hrdiny Cyberpunk 2077 sice usedneme i do létajícího vozidla, převzít kontrolu nad ním ovšem...

Najdete na iDNES.cz