Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

  9:48aktualizováno  9:48
Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent značky Tekken.

Takzvané bojovky jsou sice velice zábavné na pohled, zároveň však také patří mezi ty nejkomplikovanější herní žánry vůbec. Jejich autoři se proto snaží je co nejvíce zpřístupňovat i široké veřejnosti. 

Tekken 7

Ne, série Tekken opravu není jen o tom, sledovat jak hezké holky zvedají nohy nad hlavu.

Jenže jak na to? Navzdory tomu, že všichni prahnou po tutoriálech a výcvikových režimech, data ukázala, že je vlastně nikdo nehraje. Myslí si to i Katsuhiro Harada, producent značky Tekken, který se na toto téma rozhovořil pro server PCGamesN.

„U většiny našich her dokážeme říct, v kterých modech lidé tráví čas. Hodně z nich tvrdí, že je nějaká hra skvělá, protože má tutoriál, ale když se podíváme na data, téměř nikdo je nehraje. Je to stejné, jako když si koupíte něco nového, tak si to přinesete domů a manuál nečtete. Je to sice dobré, pokud můžete o svém produktu říct, že má tutoriál, ale když se na to podíváte blíže, stejně ho nikdo nepoužívá,“ řekl Harada.

FIFA 17

Mód The Journey ve FIFA 17. Sbírka klišé, nebo nejlepší tutoriál všech dob?

Neznamená to však, že by autoři na jakoukoli pomoc hráčům úplně rezignovali, ba naopak. Jen musí výuku udělat zábavnější. Proto Tekken 7, ale i mnoho dalších her z poslední doby obsahuje příběhový mód, i když by to na první pohled mohlo být pro hru zaměřenou na multiplayer zbytečné.

Ostatně podobným směrem se už od loňského ročníku vydala i fotbalová série FIFA. Příběh Alexe Hunta asi neaspiruje na cenu za scénář roku, ale plynule hráče protáhne všemi tréninkovými cvičeními, kterým by se asi jinak vyhnul.

Autor:

Největší herní veletrh E3 probíhá od 11. do 13. června v Los Angeles. Bethesda předvedla novinky Doom: Eternal a Wolfenstein: Youngblood. Microsoft oznámil první informace o nové konzoli Xbox Scarlett a rozšíření Xbox Game Pass na PC.

EA na své vlastní akci ukázalo gameplay ze Star Wars Jedi: Fallen Order.

Nejčtenější

Hodina s Cyberpunkem 2077: působí výpravněji a propracovaněji než Zaklínač 3

Xbox - E3 2019

Stejně jako loni, také letos CD Projekt Red za přísných bezpečnostních opatření ukazoval za zavřenými dveřmi pro...

Keanu Reeves odhalil start Cyberpunku 2077, nový Xbox vyjde na Vánoce 2020

Xbox - E3 2019

Microsoft oznámil službu Xbox Game Pass Ultimate, která spojuje dohromady trojí předplatné, a potěšil odhalením data...

Naprostá akční extáze, Doom Eternal je ještě dravější. Dojmy z hraní

Doom Eternal

Střílečka Doom Eternal působí jako po všech stránkách lepší a hlubší verze špičkového restartu z roku 2016. Ochutnávka...

RECENZE: Sigil od autora kultovního Dooma je návrat v čase o čtvrt století

Sigil

Legendární John Romero se vrací ve stejném stylu, s jakým před pětadvaceti lety změnil svým Doomem herní průmysl. Více...

Bethesda na E3 předvedla Doom a Wolfenstein. Na mobily míří Commander Keen

Doom: Eternal

Výstava E3 pokračovala konferencí Bethesdy. Doom i Wolfenstein potěšily příznivce stříleček a obě hry dorazí ještě...

Další z rubriky

Microsoft končí s přidáváním zpětně kompatibilních her na Xbox One

Poslední várka zpětně kompatibilních her

Microsoft odhalil poslední várku her z původního Xboxu a Xboxu 360, které budou zpětně kompatibilní na Xboxu One. Své...

Připravte balistu a rekrutujte vojáky. Castlestorm 2 slibuje víc strategie

Castlestorm 2

S balistou zaměřujete nepřátelské vojáky i hradby a na podporu vysíláte do boje vlastní jednotky. Pokračování oblíbené...

Autor nesmrtelného Dooma chystá herní poctu klasickým gangsterkám

Empire of Sin

Manželé Romerovi oznámili na příští rok strategii Empire of Sin. V roli mafiánského bosse se v ní budete snažit...

Najdete na iDNES.cz