Ilustrační obrázek z titulu Grand Theft Auto V, který společnost Take-Two vydává.

Ilustrační obrázek z titulu Grand Theft Auto V, který společnost Take-Two vydává.

Vydavatel Grand Theft Auto: případné selhání nových konzolí nás neohrozí

  • 0
Klíčem k budoucímu úspěchu je prý pestré portfolio. Tvrdí to Strauss Zelnick, který vede vydavatelství Take-Two. Tedy společnost, do jejíhož portfolia spadají tituly jako Grand Theft Auto, BioShock nebo česká hra Mafia 2.

"Myslíme si, že příští generace konzolí bude úspěšná. Ale pro případ, že nebude, vyvíjíme skvělou interaktivní zábavu pro všechny dostupné platformy. A neexistují žádné důkazy, že by lidé měli zanevřít na interaktivní zábavu," řekl Zelnick na 41. konferenci společnosti Media & Telecom.

"To poslední, co bychom měli v plánu, je sázka na konkrétní typ hardwaru," tvrdí šéf Take-Two. Společnost se proto mimo konzolových her bude zaměřovat například i na mobilní zařízení. V minulosti pro ně vydala třeba starší tituly Max Payne a Grand Theft Auto III.

Jakmile však tyto přístroje doženou výkon konzolí, bude společnost pro mobilní zařízení vydávat i aktuální hry, a to ve stejný den jako verze pro ostatní platformy.

Vydavatelství také vyvíjí doplňující aplikace, které budou hráčům poskytovat dodatečné informace například na tabletu. To je směřování, které prosazuje třeba společnost Microsoft s aplikací Smart Glass (čtěte více). Zelnick je vůči doplňujícím aplikacím skeptický, pokud však o ně zákazníci projeví zájem, společnost je prý připravena je dodávat.

Šéf Take-Two se vyjádřil i k problematice bazarových her. Vydavatelství doufá, že se díky novým konzolím bude moci podílet na prodejích použitých titulů. Toto prohlášení může být poněkud zavádějící a nejspíše poukazuje na spekulaci, že hry půjde prodávat přímo prostřednictvím konzolových aplikací a výrobci konzolí i autoři her by z toho mohli získávat podíl.

Přesto však Zelnick tvrdí, že se Take-Two především snaží motivovat hráče, aby si titul ponechali delší dobu, zejména množstvím obsahu, či jeho rozšířením po vydání hry. "Pokud hru u zákazníků udržíte po osm týdnů, bazarové prodeje vás už téměř nezajímají," tvrdí Zelnick. Prvních osm týdnů je prý pro prodeje zásadních.