- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jako dítě jsme s kamarádem taky chtěli napsat hru. Byl to takový horolezec, který musel překonat řadu nástrah, aby dolezl na konec. Musel sbírat energii, která mu ubývala tím rychleji, čím hůř se držel, musel se vyhýbat potvorám apod. A protože to bylo na ZX Spectrum, vymyslel jsem kromě vlastních matematických funkcí (aby stihl počítat reálné polohy končetin) i systém tzv. spritů, aby šlo vytvořit co největší krajinu. Napsal jsem k tomu i editor. Ale ten kamarád se pak nikdy nedostal k tomu vytvořit tu krajinu, tak to taky skončilo v šuplíku. Mohli z nás dnes být když ne zrovna milionáři, tak alespoň tisícovkaři nebo stovkaři. Třeba by si to někdo ze známých za pár korun koupil :-)))
Ještě pro Sord m5 jsme s kamarády vytvořili hru Waclaw in Caste. Plošinovka na 9 obrazovek, bílá paní, netopýři, rytíři, 3 kanálová muzika. Kde je tomu konec...
Znáte někdo hru Stunts? Docela stařičká DOSovka, je z roku 1992. A přesně tuhle hru jsem hrával skoro před 20 lety u mamky v kanceláři, když zrovna učila. Jelikož jsem kreativní člověk, bavilo mě víc vytvářet v té hře tratě, než samotné ježdění. Občas jsem hrál s mladým doktorandem z fakulty, který mě měl "na hlídání".
Dnes je z doktoranda uznávaný docent, hra zůstala na počítači, který už je dávno ve šrotu, ale.... Když si ty Stunts stáhnete, tak narazíte na pár tratí s podezřele českým názvem.
Tož ty jsou moje.
Za případnou nejetelnost a nelogičnost na trati se dopředu omlouvám, nebylo mi ani 10 let.
No Stunts měly už před 25 lety české názvy tratí. Ono těch kopií bude řada a řekl bych, že i valná většina hráčů si nějakou tu dráhu postavila. Dřív se celkově hráči chovali jinak. Dnes by se děti zbláznily, kdyby se měly naučit pár příkazů v DOSu, nedej bože umět modifikovat autoexec.bat a config.sys. Asi přeháním, ale doopravdy mám "strach", že tomu tak je. Ale je to vše tím, jak lehké je se dnes k výpočetní technice dostat. Ony i ty diskuse podle toho vypadají
Tak HF&GL!
Před lety jsem vytvořil mini sub-mod k jedné populární modifikaci strategie Hearts of Iron 2. Aniž bych to věděl, tak se časem dostal do samotného modu a po letech, když se z modu stala samostatně prodávaná hra Darkest Hours: A Hearts of Iron Game, tak to tam taky proteklo, což jsem zjistil, až když jsem si ji koupil.
Jasně, ani zdaleka tak zajímavé, ale aspoň rámcově podobné
Nádhera.
Mimochodem, že si programátor dřív dělal i grafiku a design, bylo kdysi naprosto normální. Dnes to běžné zdaleka není a najít programátora, který to navíc umí, je rarita.
Ono se neni cemu divit. Asi jako bych rikal, ze drive bylo naprosto normalni, ze kovar delal i zubare :-D
Něco na tenhle způsob jsem měl i já, resp. trošičku jinak. Cca před 15ti lety jsem dostal od rodičů Score (časopis) s CD, kde byla taková blbůstka, jmenovala se Need for eat - Pythons return. Hra na způsob Hada (jako byl na nokiích). Jen to mělo něco navíc (v dnešní době toho je samozřejmě tuna). Bylo tam pouze demo a tou dobou jsem doma neměl internet. Strašně mě to bavilo, navíc i demo šlo hrát ve 4 lidech na jedné klávesnici.
Po dalších cca 10 letech jsem si na to znovu vzpomněl (při nostalgické náladě, kdy jsem lustroval staré herní časáky), ale nikde na netu jsem o tom nemohl najít žádnou zmínku, natož možnost sehnat plnou verzi. Před rokem mi to nedalo, nainstaloval jsem znovu demo (na win10 kupodivu pořád funkční), prošel jsem si titulky a tam našel pár jmen. Hodil jsem je do Googlu, ze všech jmen jsem našel jednoho člověka na FB. Protože měl poměrně podrobně vyplněný profil s tím, že programuje pro Microsoft, tak jsem si řekl, že by to mohl být on (prostě programátor). Kontaktoval jsem ho a během pár hodin odpověděl, že je uplně v šoku.
Popsal, že jejich hra byla v podstatě jen určitá zkouška jejich schopností v době studia a byl překvapený, že to vůbec někdy někdo hrál. Po pár dnech mi sám napsal znovu, že vyhrabal původní hru a poslal mi plnou verzi, včetně jejich několika dalších menších her a byl strašně rád, že o tom mám zájem i po tolika letech, protože jeho děti prý tu hru (ani jiné hry z jeho tvorby) nikdy nechtěly ani zkusit :) A já měl radost, že jsem mu udělal radost :D
Tyjo! Tohle je fakt paráda, děkuju za sdílení super příběhu. Možná by stálo za to to poslat jako mini článek do Score!
Masakr, bych řekl, že většina dnešních dvanáctiletých děti by v DOSu nedokázala ani spustit hru, natož jí naprogramovat...
Jak si pamatuju, tak v roce 94 vetsina 12ti letych ani nevedela jak pocitac zapmnout. A v dosu se urcite neumela pohybovat. Takze bych tohle odsuzovani nedelal. I vzhledem k tomu, ze dnesni deti umi pc ovladat uz ve skolce a kolikrat lepe nez rodice.
Je dobre, že to nevzdal po prvom pokuse a ďalej programoval. Jeho Paint.NET používam často ako náhradu za Windows Malování.
Já používám Paint jen jako náhradu, když si tam nemůžu nainstalovat Paint.NET :D Paint.NET se mi zdá o mnohem přístupnější než např. GIMP, díky bohu za Brewstera.
To je pekny pribeh. Kazdy v te dobe byl rad ze ma pocitac, to byla doba 286/386. Takze byl dobrej, ze tohle udelal ve 12 letech.
‘94 uz byla doba Win 3.11, 486, i Pentia uz byla.