Ještě nedávno byl jediným známějším dílem společnosti Phantagram vcelku podařený mix realtimové strategie a RPG Kingdom under Fire. V současnosti ale připravuje vydání hned celé řady zajímavých titulů, z nichž se dnes podíváme na akční hru Strident: The Shadow Front. K ní jsme vám již přinesli základní informace a sadu obrázků, svým herním systémem a zpracováním si však dozajista zaslouží, abychom jí věnovali přeci jen trošku více prostoru.
Na první pohled připomíná hra Strident: The Shadow Front nedávno vydaný akčně-bojovkový mix Oni od společnosti Bungie. Styčných ploch je opravdu více než dost. I tentokrát je hrdinkou mladá dívka, která není tak úplně stoprocentně organickým člověkem, i tentokrát budete bojovat jak se zbraněmi, tak i bez nich, i tentokrát musíte odhalit rozsáhlé spiknutí. Strident však bude Oni výrazně překonávat, a to hned v několika směrech - v grafice, v herním systému, v designu misí, v interaktivitě prostředí, ve variabilitě... Zkrátka ve všem, v čem nebyla hra Oni dotažená nebo v čem šla ještě vylepšit. Pokud ale těmto prohálšením nevěříte (na což máte pochopitelně právo :o)), je na čase předložit také nějaké důkazy.
Děj hry Strident: The Shadow Front nás zavede do nepříliš vzdálené budoucnosti, do doby krátce po 3. světové válce. Ta zdevastovala celou planetu, došlo k téměř kompletnímu vyčerpání přírodních zdrojů, a přitom ještě exituje několik míst, na nichž ozbrojené konflikty pokračují. Na ně jsou vysílány jednotky FIST spadající pod OSN, které mají krizové oblasti pacifikovat a bojovat proti terorismu, který se světem rozmáhá ve stále větší míře. Už asi tušíte, že členem jedné z těchto jednotek jste i vy. Vaši kolegové i zbytek světa se domnívá, že jste zahynuli v akci před půl rokem, ale nestalo se tak. A nyní nadešel čas, kdy konečně můžete odhalit rozsáhlé spiknutí na těch nejvyšších místech...
Ačkoliv je Strident prezentován jako ryze akční hra, neznamená to v žádném případě, že by do něj neměl být implementován komplexní herní systém. Právě naopak - jen v málokterých jiných titulech je propracovanější. Začněme např. hned u vlivu držené zbraně na vaši pohyblivost. Pokud máte ruce volné, můžete nejen využít své zkušenosti v boji beze zbraně (různé kopy, údery, přemety apod.), ale jste i velice mrštní, můžete svého protivníka chytit, krýt se jím jako štítem, odhodit jej na další oponenty atd. Máte-li jednoruční zbraň, jsou vaše možnosti pochopitelně o něco menší, ale stále ještě dokážete bojovat bez zbytečné střelby. Poslední variantou je, že máte zbraň v obou rukou - v tom případě jste nejpomalejší, nejméně obratní a nejméně nápadní. Je tedy jasně vidět, že každá z těchto možností má své klady a zápory. Valnou většinou je přitom jen na vás samotných, jakým způsobem budete misi plnit - zda potichu, klidně a nenápadně jako novodobý nindža, jako přesný a chladnokrevný ostřelovač, nebo pro někoho oblíbeným stylem „parní válec“.
Možnost volby herního stylu by měla být umocněna ještě dvěma výraznými prvky. Tím prvním je vaše „energetické brnění“, které jistým způsobem upravuje vaše základní vlastnosti jako je rychlost, síla a obrana. To si můžete před každou akcí upravit tak, že např. zvýšíte jednu z jeho funkcí na úkor jiné. Během hry navíc můžete najít ještě další energetické obleky, z nichž některé vám umožní třeba i létat nebo naopak strávit delší dobu pod vodou. Druhým prvkem, který umožní větší personalizaci herního systému, je fakt, že si budete moci přepínat pohled mezi third-person a first-person perspektivou.
Další výraznou skutečností, která bude Strident odlišovat od konkurenčních projektů, je fakt, že nemusíte být v akci pokaždé sami. Můžete být totiž součástí menšího týmu specialistů nebo dokonce celé čety. Je pochopitelné, že hra pak bude mít zcela jiný nádech - v týmu budete spolupracovat se svými kolegy, kteří vám budou pomáhat v obtížných situacích, jako člen celé čety pak budete na klíčovém postu, zatímco se kolem vás rozpoutají pravá jatka.
Také bychom si jistě měli říct alespoň pár slov k vašim nepřátelům. Ti se budou rekrutovat z řad normálních vojáků, kyborgů, geneticky upravených tvorů a strojů. Každý z nich bude mít specifický způsob boje, rozdílné silné a slabé stránky a pochopitelně též AI, která slibuje i týmovou spolupráci. Někteří vaši protivníci budou mít dokonce více typů zbraní, přičemž sami si budou volit, která je pro ně v daném okamžiku výhodnější.
Na závěr si ještě uveďme, že hra Strident: The Shadow Front by měla být rozdělena do dvou desítek misí, přičemž jedno dohrání by vám mělo trvat přinejmenším 10 hodin. Vše ale nasvědčuje tomu, že faktor replayability (český ekvivalent „znovuhratelnost“ zní dost křečovitě, nemyslíte?) bude vysoký, takže vám vydrží mnohem déle. Hra vyjde primárně pro Xbox, ale objevit by se měla i na platformě PC, a to zhruba v zimě roku 2002. Doufejme, že tomu tak opravdu bude - Oni byl zajímavý titul, a pokud má být Strident ještě lepší, budeme se mít na co těšit.