Tvůrci odhalili, jak přesná jsou neoficiální data prodejů na Steamu

  13:19aktualizováno  13:19
Služba Steam Spy z veřejných dat již téměř dva roky odhaduje, kolik lidí vlastní konkrétní hry na Steamu. Její tvůrce Sergej Gljonkin data získává z veřejných profilů na Steamu a sám upozorňuje, že nemohou být dokonale přesná.

Logická hra Witness patří mezi hity nezávislé scény. | foto: Jakub Žežule

O jejich spolehlivosti však pohovořila řada vývojářů. A vesměs se shodují, že čím více kopií hra prodala, tím přesnější data jsou. Zhruba s desetiprocentní odchylkou jsou data spolehlivá u titulů, kterých lidé zakoupili více jak třicet tisíc kusů.

Vývojáři tvrdí, že odhady Steam Spy jsou dostatečně dobré. Tedy pokud nejde o free to play projekty, kde stačí hru jednou spustit a projeví se to na statistikách.

Zkreslená však mohou být i čísla u titulů, které je třeba koupit. Vliv mají například víkendy zdarma, kvůli kterým Steam Spy prodeje vnímá jako vyšší, než jaké skutečně jsou.

„Z naší zkušenosti vyplývá, že přesnost roste s počtem prodaných kusů. Tedy pokud hru nenabídnete na víkendové vyzkoušení,“ řekl vývojář Daniel Redcliffe pro server PC Games N.

Tvůrci her však upozorňují, že Steam Spy může být velice zavádějící při snaze odhadnout příjmy z prodejů. Lidé totiž mnohdy neberou v potaz slevové akce, tituly přidané do balíků her či kusy rozdané zdarma.

„Nemám proto rád, když se lidé data pokoušejí používat tímto způsobem. Většinou to vede k přesvědčení, že vývojáři vydělávají více, než skutečně vydělávají. A to vede ke zkresleným představám o průměrném zájmu o nezávislé hry,“ tvrdí Andy Hodgetts z týmu vytvářejícího hru Project Zomboid.

Autor:
 
Témata: Steam

Nejčtenější

Odmítl 12 nabídek producentů, aby mohl udělat vysněnou hru bez kompromisů

Darq

Nezávislý vývojář vyměnil finanční jistotu za absolutní tvůrčí svobodu. Jeho krok byl sice riskantní, nicméně se mu...

RECENZE: Jak vůbec mohlo vyjít něco tak hloupého jako Left Alive?

Left Alive

Rádoby špiónská akce Left Alive selhává ve všech oblastech, ve kterých můžeme počítačovou hru vůbec hodnotit. Je...

RECENZE: Dawn of Man je prehistorická strategie pro fanoušky Lovců mamutů

Dawn of Man

Hlavním tahákem skvělé strategie Dawn of Man je její zasazení do pravěkého světa. Přestože má hra málo obsahu a po...

Google ukázal budoucnost hraní. Propojí hráče a diváky na jeden klik

Stadia

Představte si, že sledujete na YouTube herní trailer. Následně kliknete na tlačítko Play a objevíte se okamžitě ve hře,...

Herní archeolog vypátral 30 let starou, nikdy nevydanou bojovku

Nikdy nevydaná hra UWC na konzoli NES.

Pro většinu dnešních hráčů je UWC jen nezajímavá a graficky zastaralá arkáda, ve skutečnosti je to však sběratelský...

Další z rubriky

Autor Broken Swordu chystá pokračování klasiky Beneath a Steel Sky

Beyond a Steel Sky

Po pětadvaceti letech se dočkáme dalšího dobrodružství ze světa legendární adventury Beneath a Steel Sky. Pracují na...

Nástroj Modulate umožní, abyste ve hře zněli jako vaše oblíbená postava

Tracer ve hře Overwatch

Online služba Modulate brzy umožní hráčům multiplayerových her v reálném čase mluvit hlasem někoho jiného. Stane se z...

Tři nové karty z Hearthstone odhalil game designer Chadd Nervig

game designer Chadd Nervig

Další nové karty z připravované expanze Hearthstone: Rise of Shadows odhalil game designer Chadd Nervig, který zároveň...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz