Steamu se právě podařilo dosáhnout dalšího milníku. Počet online uživatelů z celého světa se totiž poprvé v historii přehoupl přes čtyřicet milionů, přičemž téměř třináct milionů z toho hrálo nějakou hru. Vyplývá to z grafu databáze SteamDB.
Můžete namítnout, že mnohým se Steam spouští zároveň s počítačem, a máte pravdu, nicméně křivka aktivních uživatelů i hráčů ve hře poslední léta roste.
Situace se tak během let obrátila. Možná si ještě vzpomenete na éru, kdy část velkých vydavatelů PC ignorovala, a pokud už své hry poslali i na PC, byl to nic moc port z konzolí. Dnes má Steam víc online uživatelů, než kdyby všichni majitelé Xbox Series X a S zapnuli své konzole.
Steam přitom čelil i dalším překážkám. Bez problémů ustál nástup konkurenčního Epic Store, který každý týden láká na hry zdarma. Také snahy velkých vydavatelů provozovat vlastní digitální obchody, a tím se vyhnout placení procent Steamu, vyšly vniveč.
Když se například hra Star Wars Outlaws podívala se zpožděním na Steam, už nikoho nezajímala. Nadcházející Assassin’s Creed Shadows už bude na Steamu hned v den vydání. Aktuální hit Monster Hunter Wilds boduje na Steamu i díky tomu, že zde hra vyšla hned v den vydání (na rozdíl od předchůdců).
Společnost Valve, která Steam provozuje, zabodovala u hráčů také přenosnou konzolí Steam Deck, o niž se příkladně stará. Ačkoli prodeje nejsou vysoké – za první tři roky se podle odhadů prodaly necelé čtyři miliony kusů – v kategorii počítačových handheldů se těší největší oblibě. Valve přitom nepotřebuje generovat obrovské prodeje Steam Decků, stačí, aby udržovalo své uživatele spokojené.
Spekuluje se, že Valve chystá i domácí konzoli. V tomto případě by se mohlo odrazit téměř od 18 tisíc her, které jsou ve stavu Steam Deck Verified a Playable, tedy bez problémů nebo s nějakými menšími potížemi hratelné na Steam Decku.
Ať už to bude jakkoli, je zřejmé, že hraní na PC opět zažívá zlatou éru.