Sci-fi RPG Starfield sice nakonec nebylo takovou dokonalou peckou, jak jsme všichni doufali, ale fanouškům letů do vesmíru dokázalo nabídnout pořádnou porci poctivé zábavy (viz naše recenze). Až s odstupem ovšem na veřejnost pronikají informace, že hra mohla být v mnohém jiná.
Z analýzy herních dat fanoušci objevili spoustu vystřiženého obsahu, ať už jde o nepoužité zbraně, mise či dokonce celé planety. Jednou z nepoužitých funkcionalit byl i propracovaný model poškození, díky němuž mohli být nepřátelé rozmasakrováni na maličké kousky. Vývojář Dennis Mejillones nyní pro podest Kiwi Talkz nyní vysvětlil, proč se systém, kterému bylo věnováno spoustu času, do prodejní verze nedostal.
Tím hlavním důvodem totiž byl fakt, že většina postav ve hře má na sobě nějakou formu skafandru. Vývojáři se snažili o daleko větší realismus, než známe například ze stylizovaného Falloutu 4, který běží na stejném enginu a tak museli řešili vliv projektilů na různé druhy materiálů. „Z technického hlediska je s tím spojeno mnoho věcí. Třeba helmu musíte naříznout určitým způsobem, aby se správně oddělila a na spodní část, kde je tkáň, musíte přidat masové zátky,“ popsal Mejillones cynicky problematiku porcování kosmonautů. Vzhledem k vážně laděnému stylu usoudil, že něco takového hru nijak zásadně neobohatí.
Krvežízniví fanoušci ovšem nemusí litovat, práci vývojářů nahradili neoficiálních tvůrci modifikací. Kromě spousty nahotinek (viz náš článek) si můžete stáhnout i fanouškovský update se všeříkajícím názvem Gorefield, díky nimž se na mrtvých tělech nepřátel objevit stopy ohně, popálení kyselinou nebo třeba omrzliny.