Po relativně solidním úspěchu Armady, realtimové strategie z prostředí Star Treku, bylo více než jasné, že dají vydavatelé z Activisionu pokyn k vytvoření druhého dílu. Pracemi bylo pověřeno nově vzniklé studio Mad Doc Software, do kterého přešel téměř kompletní tým z původní Star Trek Armada a také mnoho lidí ze zrušených Looking Glass Studios, kteří ve svém minulém působišti pracovali na (bohužel taktéž zrušeném) titulu z prostředí Star Trek: Voyager. A jaké že bude pokračování první startrekovské hry, ve které hráči mohli odehrát celou kampaň za Borgy a ze svých krychlí vyhrožovat pokojným kolemjdoucím asimilací? Mnohem rozsáhlejší, vizuálně přitažlivější a zábavnější...
Druhý díl Armady se bude odehrávat ve vesmíru známém ze série Next Generation. Fanoušky Romulanů však nepotěší, že jejich oblíbená rasa nebude mít svou vlastní kampaň (ale o ovládaní romulanských bitevních lodí nepřijdou, v multiplayeru se budou moci vyřádit dle libosti) - tahle čest bude vyhrazena pouze Federaci, Klingonům a Borgům. Hráči se mohou těšit na 27 propracovaných misí, kde se setkají se všemi starými známými nepřáteli - Romulany, Cardassiany i tajemným Druhem 8472, který zatopí především Borgům. Přijemnou změnou by mělo být podstatné zvýšení počtu typů jednotlivých lodí - oproti 34 v minulém dílu jich tu bude více než stovka. Ještě více by se tak měly projevit rozdíly mezi jenotlivými rasami - přeci jenom se v roli takových Borgů jinak bojuje proti lodím Romulanů a jinak proti záludným 8472, kteří představují pro Společenstvo asi největší nebezpečí. Jak je vidět, práce bude ve všech čtyřech kvadrantech více než dost a inovovaná umělá inteligence nepřátel ji hráči moc neulehčí, spíše naopak.
Také po technické stránce dojde k podstatným změnám. Již tak rozsáhlé mapy z předchozího dílu se ještě zvětší a konečně k nim přibude opravdový třetí rozměr. Právě dokonalejší implementace 3D světa s sebou přinese drobné změny v taktice - například formace, do kterých půjde seřadit až 16 vesmírných lodí, ale také nový model poškození závislý na místu zásahu (při volbě cíle půjde zaměřovat jednotlivé subsystémy - například generátory štítů, můstek, warpové jádro...). Právě proto vývojáři chystají speciální taktický pohled, který nabídne mnohem přehlednější ovládání jednotlivých lodí i formací. Modely všech lodí budou zpracovány s mnohem větším důrazem na detail a podle prvních screenshotů je více než zřejmé, že speciální efekty v podobě explozí po zásahu od všemožných laserů, phaserů, torpéd či raket budou patřit k tomu nejlepšímu, co je možné ve hrách z prostředí Star Treku vidět. Vývojáři rovněž kladou velký důraz na multiplayer - po lokální síti či internetu bude moci hrát až osm lidí najednou (ať již za Federaci, Klingony, Cardassiany, Borgy, Romulany či tajemný Druh 8472) v několika herních módech (včetně klasické kooperace, deathmatchi či CTF).
Star Trek Armada 2 by se měla na pultech obchodů objevit již letos v zimě - podle všeho krátce před Vánocemi. Uvidíme, zda dosáhne takové popularity jako její předchůdce - zatím to vypadá, že půjde o velmi kvalitní záležitost, která potěší srdce nejednoho fanouška Star Treku.