Blíží se konec emotikonů? Star Citizen přenese do hry i hráčovu mimiku

aktualizováno 
Díky unikátní technologii FOIP budou postavy v megalomanské hře Star Citizen dokonale napodobovat hráčovu skutečnou mimiku. Bude to znamenat revoluci v (nejen) herní komunikaci, nebo jen další nepodstatnou vychytávku v už tak předimenzovaném titulu?

Chystaný vesmírný simulátor Star Citizen je dost možná nejambicióznější hra všech dob. Toto opus magnum vývojáře Chrise Robertse, který už pomocí komunitního financování vybral neuvěřitelných 150 milionů dolarů (přes tři miliardy Kč), slibuje být zcela ultimátním projektem, v němž půjde žít paralelní život.

Star Citizen

Herní avatar reaguje na změny ve vašem obličeji prakticky okamžitě.

Pokud jej tedy někdy uvidíme hotový, protože autoři do hry zapracovávají stále další a další funkcionality. Tou nejnovější je podpora revoluční technologie zvané Face Over Internet Protocol, zkráceně FOIP. Díky speciální kameře, která se umístí vedle monitoru, počítač rozpozná hráčův výraz a plynule jej přenese na jeho herního avatara.

Při interakci mezi několika hráči pak není přenášen jen hlas, ale i plně synchronizovaná obličejová mimika.

Star Citizen

Aby technologie fungovala, budete si muset zakoupit speciální kameru, která však momentálně nemá jiné využití.

Změní tato technologie, která byla doposud k dispozici jen velikým studiím pro účely natáčení motion capturingu, způsob, jakým se hráči dorozumívají? Protože proč nadále psát smajlíky a zkratky typu LOL, když se můžete skutečně usmát, stejně jako třeba mrkat nebo se tvářit rozzlobeně? Už ve zveřejněné ukázce vše funguje naprosto plynule a bez zdržení a to je podle autorů jen první verze, která se do vydání ještě výrazně zlepší.

Teď jen zbývá doufat, že se této hry někdy opravdu dočkáme, už teď by problematický příběh vzniku vydal na samostatnou knihu.

Autor:
 

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Apex Legends má 10 milionů hráčů. Konečně vážná konkurence pro Fortnite?

Apex Legends

Bez jakékoli předchozí reklamy se v pondělí na trhu objevila nová free 2 play battle royale hra a doslova přes noc se z...

Komentář: Epic Store nic neumí a hráči ho nesnášejí, ale díky za něj

Epic Games Store

Nedávno oznámená exkluzivní spolupráce mezi novým digitálním obchodem Epic Store a vývojáři očekávané hry Metro: Exodus...

Další z rubriky

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

VIDEO: Vzpomínka na svatbu v zombie akci Days Gone

Days Gone

Po parádních obrázcích z očekávané exkluzivity Days Gone, která vyjde v dubnu na PlayStation 4, přichází stylové video....

Starbreeze prodali práva na vydání System Shocku 3

System Shock 3

Pokračování kultovního System Shocku nevyjde pod hlavičkou studia Stabreeze. To bylo kvůli finančním potížím nuceno...

Najdete na iDNES.cz