Od počátku crowdfundingové kampaně na vesmírný simulátor Star Citizen už uběhlo dlouhých třináct let. Původně slibovaný nástupce Wing Commandera se postupem času přetransformoval na zcela megalomanský projekt, který slibuje obrátit herní průmysl naruby. Pokud tedy někdy skutečně vyjde.
Po několika letech neustálých odkladů už vývojáři žádné nové termíny vydání raději ani nesdělují a říkají jednoduše, že hra vyjde, až bude hotová. Mnozí fanoušci už v projekt ztratili důvěru a investované peníze jednoduše odepsali s tím, že mohou být maximálně tak příjemně překvapeni. Stále se ovšem najde spousta těch, kteří vizi slavného vývojáře Chrise Robertse věří a do virtuálních lodí pro dosud neexistující hru investují desítky tisíc korun (viz náš článek).
A jejich počet nijak neklesá, loni hráči tvůrcům naposílali dalších 114 milionů dolarů (cca 2 a půl miliardy korun), což je druhý nejlepší výsledek v historii hry. Jen loni byla částka ještě o nějaké tři miliony vyšší. Magazín PCGamerN si například povšiml, že je to víc, než stál celý mnohaletý vývoj kultovního Zaklínače 3.
Celkem už vývojáři dokázali od hráčů získat 776 milionů dolarů, tedy přes 18 miliard korun), což je více než stály generační hity Cyberpunk 2077, Red Dead Redemption 2 a Grand Theft Auto 5 dohromady.
Dlouhý vývoj Star Citizenu se přitom ještě rozhodně nechýlí ke konci a na každou dokončenou funkcionalitu jsou oznámeny další dvě plánované. Spousta lidí poukazuje, že už se řeší zbytečné detaily, například realistické muchlání ložního prádla (viz náš článek) ve vesmírném simulátoru ocení jen málokdo.
Ať už Star Citizen nakonec vyjde, nebo ne, své místo v encyklopediích si každopádně zajistil. Teď už jde jen o to, jestli se na něj v budoucnu bude vzpomínat v dobrém, anebo ve špatném.