Splitgate se v roce 2021 stala nečekaným hitem, když se jí bez jakékoliv reklamy podařilo během prvního měsíce od vydání přilákat přes 2 miliony hráčů (viz náš tehdejší článek).
Originální hra, která kombinuje principy klasických arénových stříleček s pohybem pomocí teleportů po vzoru kultovního Portalu, vznikala původně jako nezávislý studentský projekt, její koncept byl ovšem natolik zajímavý, že brzy přitáhl bohaté investory. Vývojáři tak najednou dostali prostředky, jak zajímavou myšlenku ještě dále rozvinout, a tak se uchýlili k poměrně kontroverznímu kroku – vývoj hry předčasně utnuli a všechny síly vrhli na daleko ambicióznější pokračování poháněné Unreal Enginem páté generace.
Den se se dnem sešel a už máme k dispozici hratelnou betaverzi pro ty největší fanoušky. První reakce jsou zatím docela smíšené, na Steamu svítí nelichotivé hodnocení pouhých 58 % kladných reakcí. Nic ovšem není ztraceno, většina recenzujících zmiňuje technické problémy nebo špatné vybalancování, což je přesně ten důvod, proč jde o otevřenou betu. Vývojáři navíc veškerou smysluplnou kritiku reflektují a slibují časté opravy. Kromě toho se však soustředí i na marketing a jak je v dnešní době zvykem, ideálně ten virální, který se na sociálních sítích šíří „sám od sebe“ a není potřeba platit drahé reklamy.
so apparently in @Splitgate 2 if you spam crouch your character farts
— Sorry! (@SorryCantAim) May 23, 2025
10/10 game why has no one told me about this part pic.twitter.com/qGHiukX2i4
Alespoň tak lze tedy interpretovat nově implementovanou mechaniku, kdy si hráčova postava může nedopatřením hlasitě upšouknout. Producent Jesse Griefenberg ze studia 1047 Games se na svém profilu ze sítě X nechal slyšet, že aktuálně je to nastaveno tak, aby se nechutný zvuk ozval v jednom ze sta případů, kdy se hráč skrčí, frekvencí se však bude do budoucna určitě ještě hýbat. Podle aktuální situace to totiž vypadá tak, že se hráči naučili tento pohyb „spamovat“ tak rychle, že některé partie připomínají spíše show Terrence a Philipa ze seriálu South Park než boj o přežití.
Podle reakcí se ovšem nezdá, že by to příliš lidem vadilo. Náhodné flatulování by totiž mohlo mít i dopad na hratelnost, protože prozrazuje hráčovu polohu ostatním. S podobným nápadem už ostatně nedávno přišli i vývojáři hry Rust, kteří experimentují se speciální „prdicí“ municí, která zasaženému nebožákovi v podstatě znemožní tiché plížení.
V rychlé arénové střílečce Splitgate se ale dá předpokládat, že bude flatulace používána především pro zneuctění poraženého protivníka v rámci tzv. teabaggingu. Tak se přezdívá výsměšnému dělání dřepů nad těly zabitých nepřátel, a které například tvůrci Call of Duty trestají bany. Splitgate 2 k tomu naopak hráče vyzývá, o čemž svědčí i fakt, že prý „prdění“ ani nepůjde vypnout.
nah
— Gryphon (@JesseGryphon) May 25, 2025