První Portal vyšel již v roce 2007 (naše dobová recenze) a je s podivem, že od té doby našel jen málo následovníků. Jeho originální mechanika teleportování by totiž mohla utáhnout daleko více žánrů, než jen mix logické a akční hry, který jsme dostali ve dvou dílech této série.
S podobným nápadem pracoval ještě původní Prey (naše recenze) a v notně osekané formě i nedávný Ratchet & Clank: Rift Apart (naše recenze), v multiplayerových hrách ale zůstal trestuhodně nevyužit. To se ovšem již brzy změní.
Vývojáři ze studia 1047 Games totiž před pár dny spustili otevřenou betu hry Splitgate, kterou sami popisují jako kombinaci Portalu a Halo. Jde o arénovou kompetitivní střílečku pro více hráčů, která se od nepřeberného množství podobných titulů liší tím, že se v ní můžete přemísťovat zrychleně proskakováním teleportačních bran.
Na první pohled to snad může vypadat poněkud zmateně, ale jakmile si zvyknete, zažijete situace, které nemají v multiplayerových zápoleních obdoby. Otevřená beta byla spuštěna 13. července a k dnešnímu dni se jí podařilo přilákat již dva miliony hráčů. A další rychle přibývají společně s tím, jak se její sláva šíří internetem.
Zaskočení autoři mají samozřejmě spoustu důvodů k radosti, ale zároveň i neméně starostí. Jelikož jde o free 2 play titul, nemají z aktuální vlny zájmu zatím přímý finanční zisk, navíc musí pořádně zapracovat na hardwarové infrastruktuře, která na takový nápor lidí nebyla připravená. Z tohoto důvodu odsunují vydání hry z původně plánované 27. července až na konec srpna. „Musíme vyřešit myriádu technických problémů, které souvisí s tím, jak šíleně rosteme,“ přiznal ředitel studia Ian Proulx.
Jsou to ovšem jistě příjemné starosti, většina nezávislých stříleček podobného typu má totiž problémy přilákat vůbec nějaké hráče, za všechny jmenujme třeba průšvihy z poslední doby Lawbreakers (viz náš článek) nebo The Culling (viz náš článek).