Splinter Cell – Tom Clancy trochu jinak

  12:00
Znáte to, že ano? Svět je prolezlý zločinem a teroristy skrz naskrz a nebezpečí hrozí jak ze strany mezinárodních organizací, tak na domácí scéně. Naštěstí je tu ale NSA, která bez přestávky hlídá americké zadnice, a s ní i vy, abyste v další hře nesoucí jméno Toma Clancyho bránili svět a svobodu.

Tom Clancy’s Splinter Cell Kdo by neznal Rainbow Six či Rogue Spear? Tyto týmové akčně taktické hry si na scéně vydobyly téměř kultovní pozici a snad není hráče, který by je neznal. Jistě tak zaplesá srdce každého teroristobijce, protože dne 18. dubna 2002 byl oficiálně ohlášen další přírůstek do Tomovy rodiny, hra s podobnou tématikou jako již dva zmíněné tituly, nazvaná Splinter Cell. Ovšem narozdíl od výše jmenovaných se ve Splinter Cell nezařadíte do speciální jednotky, ale po vzoru Metal Gear Solid budete čelit všem hrozbám jen sami, z čehož vyplývá i styl hraní – namísto neutralizace všeho, co se hýbe, se budete muset často skrývat ve stínu a nepozorováni se probourávat bezpečnostními systémy. Jakožto členové Národního Úřadu pro Bezpečnost, respektive jeho úderné složky zvané Third Echelon, nebudete monitorovat tisíce a tisíce informačních kanálů a vyhledávat potenciální zdroje národního ohrožení, ale namísto toho budou vaším každodenním chlebem akce, které jsou příliš riskantní i pro speciální jednotku nebo ty, které je potřeba vyřešit tak diskrétně, jak je to jen možné. A to Sam Fisher, jak se váš hrdina jmenuje, umí – díky svému preciznímu výcviku je schopen nepozorovaně proniknout do speciálně zabezpečených objektů, získat potřebné informace či zlikvidovat nepohodlnou osobu a opět se beze stopy vypařit.

Tom Clancy’s Splinter Cell Hra, jejíž vydání je plánováno na tuto zimu (verze pro Xbox spatří světlo světa již na podzim, verze pro další konzole pak počátkem roku 2003) je vyvíjena montrealskou divizí Ubi Softu a poprvé bude hráčskému světu představena na květnovém Electronic Entertainment Expo. Provede vás čtrnácti misemi, v nichž budete kromě třináctky zbraní disponovat i vybavením, které vám umožní vychytávky, jako jsou další dva pohledy (noční a termální mód), hackování bezpečnostních systémů a další. Jak jste si již určitě stačili povšimnout, máme se, co se týče technické stránky věci, opravdu na co těšit. Splinter Cell totiž poběží na modifikovaném Unreal Warfare enginu, takže se připravte na dokonalé modely, realistické stínovaní (které mimochodem vypadá opravdu skvěle) či orgastické světelné, ale také zvukové efekty – ostatně o kvalitách enginu se sami můžete přesvědčit pohledem na okolní obrázky. Také se ale určitě předem připravte na rozbíjení prasátek, protože hardwarová náročnost bude jistě nemalá.

Hra by měla také disponovat inteligentní interakcí s okolím, která dosud nebyla ve hrách k vidění, takže například sudy nebudou vybuchovat, pokud do nich střelíte, ale explodují až po střelbě do paliva, Tom Clancy’s Splinter Cell které z nich vyteče. Zvláštní kapitolou pak bude hackování, při kterém budete mít k dispozici různé postupy - zajímavě například vypadá hledání správného číselné kódu podle otisků prstů pomocí termovize, nebo se ve stylu Deus Ex budete moci nabourat do automatických zbraňových systémů a přeprogramovat obranné věže tak, aby střílely po nepříteli.

Na závěr si tedy zrekapitulujme, oč zde běží. Splinter Cell bude tzv. stealth action, což znamená, že se budete misemi prokousávat sami a většinu hry se budete, jako například v Thiefovi, plížit ve stínu a mimo zorná pole strážců a bezpečnostních kamer. Podobně jako v Deus Ex pak budete využívat obranné systémy nepřítele proti jemu samému, to vše díky Unreal Warfare enginu ve skvělé grafice. Bohužel zatím ještě nejsou známy konkrétní zbraně, které se vám dostanou do pracek, ani lokace, kde se Splinter Cell bude odehrávat, takže si budeme muset počkat na další zprávy od Ubi Softu nebo na květnové E3. Zatím to vypadá velice zajímavě. Uvidíme, kolik bude hra obsahovat inovací a zdali se autorům podaří jí vdechnout tu správnou dávku atmosféry, toho esenciálního prvku každé úspěšné hry.

Témata: Xbox

Nejčtenější

Sexy androidka na PC válí. Stellar Blade hlásí skvělé prodeje

Je krásná a hráči si ji mohou obléct do mnoha více či méně sexy oblečků. Androidka Eva ovšem byla vytvořena pro jiný účel. Aby na zničené Zemi bojovala proti mimozemským monstrům.

O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky

Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.

Nejvíc sexy hra loňského roku vyšla na PC. A není jen pro chlípníky

Loňská hra Stellar Blade, která původně vyšla pouze na PlayStation 5, se nyní dočkala i PC verze. Hra nás mile překvapila tím, že funguje hezky plynule i na pár let staré PC sestavě, a již vyhlížíme,...

Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?

Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.

Bojují o titul šampiona. Znáte nejlépe hodnocené hry první poloviny roku?

Některá z těchto her se s největší pravděpodobností letos v zimě popere o titul hry roku. Seřadili jsme nejúspěšnější tituly vydané během první poloviny letošního roku podle agregátoru recenzí. Je...

Očekávanou 3D hopsačku Donkey Kong Bananza si rázem všichni zamilovali

Nová konzole Switch 2 je venku zhruba dva týdny a Nintendo už nám detailně představuje další očekávanou pecku - 3D hopsačku Donkey Kong Bananza.

19. června 2025  10:08 0

Bojují o titul šampiona. Znáte nejlépe hodnocené hry první poloviny roku?

Některá z těchto her se s největší pravděpodobností letos v zimě popere o titul hry roku. Seřadili jsme nejúspěšnější tituly vydané během první poloviny letošního roku podle agregátoru recenzí. Je...

19. června 2025 4

Harry Potter a Hra o trůny. Warner Bros. Games se zaměří na klíčové značky

Warner Bros. Games před dvěma lety namlsal úspěch hry Hogwarts Legacy z kouzelnického světa Harryho Pottera. Jenže dál už se herní divizi příliš nedařilo, což vyústilo v její restrukturalizaci.

18. června 2025  11:27 0

Další propadák? Novinka od zkušených tvůrců odstartovala rozpačitě

Zdá se, že tvůrci ceněných mysteriózních her Alan Wake či Control tentokrát šlápli vedle. Jejich online kooperativní akce FBC: Firebreak totiž odstartovala rozpačitě.

18. června 2025  10:25 1

RECENZE: Jakuzácký příběh z osmdesátých let boduje i na Switchi 2

85 %

Yakuza 0 Director’s Cut je ideální příležitost, jak vstoupit do světa japonské série Yakuza, kterou dnes známe pod jménem Like a Dragon.

Switch 2
18. června 2025 0

Nemyslitelné. Veleúspěšný Zaklínač 3 možná dostane nové rozšíření

Již deset let starý třetí díl série The Witcher (Zaklínač) možná ještě neřekl své poslední slovo. Objevily se informace, že příští rok by mohl dostat příběhové rozšíření, které hru podle...

18. června 2025 0

Yakuza 0 Director’s Cut

85 %

Switch 2
vydáno 17. června 2025  15:21,  aktualizováno  15:21

Remake Prince of Persia oznámený v roce 2020 stále vzniká, vzkazuje Ubisoft

V září tomu bude pět let, co Ubisoft odhalil remake skvělého Prince of Persia: Sands of Time z roku 2003. Nyní se připomíná, že na něm stále pracuje.

17. června 2025  11:30 2

Tvůrci Zaklínače 4 volí přístup „nejprve konzole“. Mají k tomu dobrý důvod

Technologickou demoverzi z připravovaného Zaklínače 4 jste už určitě viděli. A pokud ne, běžte to hned napravit. Nyní nás polské studio CD Projekt Red nechalo nahlédnout za oponu vývoje.

17. června 2025  10:37 7

Máme tu největší průšvih letoška? Podvod, zuří hráči a chtějí zpět peníze

Titul herního propadáku roku má prvního vážného kandidáta. Hra MindsEye sbírá negativní hodnocení a kvůli špatnému technickému stavu si mohou hráči na PlayStationu dokonce zažádat o vrácení peněz,...

17. června 2025 1

Sexy androidka na PC válí. Stellar Blade hlásí skvělé prodeje

Je krásná a hráči si ji mohou obléct do mnoha více či méně sexy oblečků. Androidka Eva ovšem byla vytvořena pro jiný účel. Aby na zničené Zemi bojovala proti mimozemským monstrům.

16. června 2025  11:32 4

Populární hra končí s pořádáním „oslav hrdosti“. Jsou prý cestou ke krachu

Na rozdíl od mnoha předchozích roků se letos hráči populární onlinovky RuneScape nedočkali oficiálních oslav měsíce hrdosti. Podle ředitele vývojářského studia Jagex Jona Bellamyho se totiž změnila...

16. června 2025 16
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.