Titul Prey 2 měl nabídnout mimozenské světy a volnost pohybu i volby misí.

Titul Prey 2 měl nabídnout mimozenské světy a volnost pohybu i volby misí.

Vývoj Prey 2 prý přešel k autorům Dishonored. Projekt vzniká od píky

  • 0
Odhalení akce Prey 2 před dvěma nasadilo vysokou laťku. Titul však brzy poté z médií téměř zmizel a proslýchalo se, že vydavatelství Bethesda hru zrušilo, či alespoň pozastavilo vývoj. Nové informace jsou také neoficiální. Podle nich však titul vytváří jiné studio.

Na hře původně pracovala společnost Human Head Studios, která vyvinula i první díl. Spekulace však hovoří o přesunu vývoje do rukou firmy Arkane Studios, tedy autorů hry Dishonored.

Na internetu je možné objevit zprávy, podle nichž byla v roce 2011 odhalená verze pouhým demem. To však popírá herní scénárista Jason L. Blair, který na hře pracoval.

"Spekulace o Prey 2 a Arkane oživují řadu starých lží," napsal Blair na serveru Twitter. O situaci prý nedokáže již nadále mlčet. "S Human Head Games jsem spolupracoval roky (pozn. red.: autor skutečně uvádí špatný název společnosti), včetně různých fází vývoje Prey 2. Pro hru jsem posledních šest měsíců sepisoval scénář," tvrdí Blair.

"Hra byla mnohem více než jen ukázkou. Byl to plnohodnotný titul. A byl šíleně zábavný. Vývojářský tým byl sice malý, ale nepoznali byste to," napsal scénárista.

Osud hry byl prý otázkou politických her a okolnosti údajně mohou být i předmětem soudního sporu. "Human Head měli skvělou hru. Pozastavení jejího vývoje mi zlomilo srdce. Vydání této hry si zasloužili. Upřímně řečeno, potřebovali to," řekl Blair.

Přesto však věří, že by nové studio mohlo vytvořit kvalitní titul. "Ale i tak truchlím, že Prey 2 nebude náležet vývojářům z Human Head. Naříkám, že moji přátelé nezískají uznání za jejich výkon."

Vydavatelství Bethesda zveřejnilo poslední oficiální vyjádření loni v dubnu. "Hra momentálně nedostává našim kvalitativním standardům," napsala společnost tehdy. A odložila datum vydání na neurčito.

Titul přitom měl vyjít ještě v roce 2012, podle neoficiálních informací však změna vývojářského studia znamená i restart projektu. A hra by tak údajně měla vyjít až v roce 2016.

Původní verze měla nabízet akci v otevřeném světě a okořenit ji měly prvky akrobatického pohybu známého jako parkour (čtěte preview).