Miliardovou sérii málem neschválili, zachránilo ji nenáviděné vydavatelství

Série The Sims zásadním způsobem změnila herní průmysl, když dokázala oslovit i publikum, na něž tehdy ostatní vývojáři zapomínali. Nechybělo však mnoho a projekt nikdy nespatřil světlo světa, podle prvotních průzkumů trhu totiž o koncept „domečku pro panenky“ nejevilo testovací publikum žádný zájem.

Sérii The Sims asi netřeba na našich stránkách představovat, znají ji i lidé, pro které je hraní her jen ztrátou času. Dočkala se uvedení v síni slávy, každého ze zatím vydaných čtyř dílů se prodaly desítky miliony kusů a díky nepřebernému množství fanouškovských modifikací (z nich některé jsou pořádně odvázané, viz náš článek) se navzdory svému stáří hraje dodnes.

The Sims chtějí být simulátorem života, vybírají si z něj ovšem jen ty pozitivní stránky.

Původní nápad pochází ze hlavy Willa Wrighta, do té doby známého kvůli budovatelské strategii Sim City. Ten počátkem devadesátých let kvůli rozsáhlým lesním požárům přišel o bydlení a když se se svoji rodinou snažil vybudovat nový domov od píky, uvědomil si, že by z toho mohla být zajímavá hra. Myšlenku rozvinul v projekt s kódovým označením Dollhouse (domeček pro panenky), ze začátku přitom kladl větší důraz na architekturu a dekoraci domů než na sociální vazby jeho obyvatel.

Nechybělo však mnoho a The Sims nikdy nevznikli, vedení společnosti Maxis totiž v originální myšlence nespatřovalo komerční potenciál. Wrightovi poslední hry jako třeba simulátor mraveniště Sim Ant totiž prodejně zrovna neoslnily a testovací publikum představa hraní si s virtuálními panenkami také dvakrát nevzrušovala. Problém byl však v tom, že se marketing snažil oslovit především mladé muže.

Projekt virtuálního domečku pro panenky se nejprve vydavatelům nelíbil.

V nedávno vydané knize designéra Chamia Gingolda mapující historii série SimCity se dokonce uvádí, že vývoj Dollhouse byl oficiálně úplně zrušen. Mnozí členové týmu však i tak odmítali projekt opustit a rozvíjeli ho ve volném čase. To se nakonec ukázalo jako správné rozhodnutí.

Studio Maxis totiž v roce 1997 odkoupilo vydavatelství Electronic Arts, a v mírumilovném konceptu spatřilo potenciál. Záchrana inovativního projektu tak paradoxně přišla od společnosti, kterou tehdy hráči bytostně nesnášeli. A že měli spoustu oprávněných důvodů. „EA“ tehdy měli pověst hrobařů, protože ukončili mnoho oblíbených studií i zavedených sérií. O jejich nevalné pověsti nejlépe svědčí, že byli opakovaně zvoleni za nejvíce nenáviděnou společnost v USA.

Kde se tehdy v na krátkodobý zisk orientovaném vydavatelství našla odvaha pustit do takto nejistého projektu? Gingold se domnívá, že je to díky tomu, že v Maxisu tehdy pracoval nadstandardní podíl žen na významných pozicích a ty ho dokázaly protlačit navzdory nelibosti ve vyšších patrech organizační struktury.

I díky nim tak dnes můžeme se „simíky“ pořádat sexuální orgie, týrat je hlady nebo soutěžit v odebírání dětí sociální službou… The Sims je nadčasovou hrou, která i díky nedávnému zrušení zajímavého projektu Life by You (psali jsme tady) nemá žádnou konkurenci.

Nejčtenější

Sexy androidka na PC válí. Stellar Blade hlásí skvělé prodeje

Je krásná a hráči si ji mohou obléct do mnoha více či méně sexy oblečků. Androidka Eva ovšem byla vytvořena pro jiný účel. Aby na zničené Zemi bojovala proti mimozemským monstrům.

O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky

Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.

Nejvíc sexy hra loňského roku vyšla na PC. A není jen pro chlípníky

Loňská hra Stellar Blade, která původně vyšla pouze na PlayStation 5, se nyní dočkala i PC verze. Hra nás mile překvapila tím, že funguje hezky plynule i na pár let staré PC sestavě, a již vyhlížíme,...

Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?

Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.

Plýtvání časem a nafoukaní tvůrci. Vybíráme propadáky herního svátku

Minulý týden se odehrál významný videoherní svátek se spoustou konferencí herních společností a nášupem novinek. Zdaleka ne vše se ovšem povedlo a my vybíráme pět věcí, které hráče i nás v redakci...

Yakuza 0 Director’s Cut

vydáno 17. června 2025  15:21,  aktualizováno  15:21

Remake Prince of Persia oznámený v roce 2020 stále vzniká, vzkazuje Ubisoft

V září tomu bude pět let, co Ubisoft odhalil remake skvělého Prince of Persia: Sands of Time z roku 2003. Nyní se připomíná, že na něm stále pracuje.

17. června 2025  11:30 2

Tvůrci Zaklínače 4 volí přístup „nejprve konzole“. Mají k tomu dobrý důvod

Technologickou demoverzi z připravovaného Zaklínače 4 jste už určitě viděli. A pokud ne, běžte to hned napravit. Nyní nás polské studio CD Projekt Red nechalo nahlédnout za oponu vývoje.

17. června 2025  10:37 3

Máme tu největší průšvih letoška? Podvod, zuří hráči a chtějí zpět peníze

Titul herního propadáku roku má prvního vážného kandidáta. Hra MindsEye sbírá negativní hodnocení a kvůli špatnému technickému stavu si mohou hráči na PlayStationu dokonce zažádat o vrácení peněz,...

17. června 2025 1

Sexy androidka na PC válí. Stellar Blade hlásí skvělé prodeje

Je krásná a hráči si ji mohou obléct do mnoha více či méně sexy oblečků. Androidka Eva ovšem byla vytvořena pro jiný účel. Aby na zničené Zemi bojovala proti mimozemským monstrům.

16. června 2025  11:32 4

Populární hra končí s pořádáním „oslav hrdosti“. Jsou prý cestou ke krachu

Na rozdíl od mnoha předchozích roků se letos hráči populární onlinovky RuneScape nedočkali oficiálních oslav měsíce hrdosti. Podle ředitele vývojářského studia Jagex Jona Bellamyho se totiž změnila...

16. června 2025 12

Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?

Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.

15. června 2025 8

ANKETA: Jak se vám líbila druhá řada seriálu The Last of Us?

Druhá řada postapokalyptického seriálu The Last of Us je za námi, na třetí, v níž hlavní roli převezme jiná postava, si ještě nějakou chvíli počkáme. Spekuluje se o začátku roku 2027. My se ovšem...

14. června 2025 8

Rande s košem na prádlo. Festival demoverzí ukázal zajímavé i bizarní hry

Festival demoverzí Next Fest na Steamu přinesl ukázky celé řady zajímavých titulů. My jsme hned několik z nich vyzkoušeli a přinášíme tipy na ty, které nás zaujaly: Baby Steps, Date Everything, Ball...

14. června 2025 0

O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky

Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.

13. června 2025  11:12 4

Milovali jste Theme Hospital? Stáhněte si nástupce Two Point Hospital zdarma

Digitální obchod Epic tentokrát rozdává špičkovou strategii Two Point Hospital. Pokud jste kdysi milovali Theme Hospital a duchovní nástupce Two Point Hospital vám prozatím unikl, neváhejte....

13. června 2025 2

Těchto osm her si v červnu zahrají předplatitelé PS Plus Extra

Herní katalog PlayStation Plus Extra se za necelý týden rozroste například o kooperativní střílečku FBC: Firebreak od studia Remedy či zábavný žánrový mix Endless Dungeon.

12. června 2025  15:32 2
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.