SimCity

Blamáž SimCity pokračuje: výpočty simulace města neprobíhají na serveru

  • 34
Blamáž týkající se budování města v SimCity pokračuje. Vývojář hry poukázal, že výpočty týkající se simulace města neprobíhají na straně herních serverů. Je to v přímém rozporu s dřívějším tvrzením šéfky studia Lucy Bradshawové, která tvrdila opak.

"Servery neobsluhují žádné výpočty, které by se týkaly simulace města, které hrajete," napsal vývojář serveru Rock, Paper, Shotgun. Servery obstarávají komunikaci mezi hráčem a městem, regiony, starají se o uložená data či komunikují se službou Origin, ale nepodílejí se přímo na herních výpočtech.

"Je možné, že Bradshawová si to nevyložila správně, případně byla mylně informována, jinak nevím."

Slova vývojáře potvrzují testy, během nichž se například redaktorovi serveru Kotaku podařilo hrát 19 minut off-line. V okamžiku, kdy obnovil připojení k internetu, se město úspěšně synchronizovalo s daným regionem.

Vývojář dále vysvětlil, že hra komunikuje se servery v určitých intervalech. Server zpracuje sesbírané požadavky a odešle zpět aktualizovaný balíček informací. Je to také důvod, proč byla ve hře dočasně omezena nejvyšší rychlost hry Gepard. Cílem bylo snížit množství hromadících se požadavků.

Poukázal také, že by nezabralo mnoho času vytvořit režim, který by fungoval bez regionů a nutnosti být při hraní on-line.

Reakce vydavatele hry, společnosti Electronic Arts, zatím není k dispozici.

Jak to začalo

Zahájení provozu hry SimCity provázejí problémy.

Problémy SimCity se vážou na nutnost být při hraní neustále on-line. Původní prohlášení přitom říkala, že je to právě kvůli výpočtům, které probíhají na straně serveru.

Start hry 5. března (úterý) v zámoří dopadl katastrofálně, Evropa na tom nebyla o dva dny později lépe. Ještě v pátek byla hra v podstatě nehratelná (číst více o katastrofálním startu SimCity). V neděli se na některých serverech tvořily až hodinové fronty, než šlo vstoupit do hry.

Provozovatel SimCity v reakci systematicky posiloval servery a dočasně vypnul některé on-line funkce ve hře, aby vytíženým serverům odlehčil.