Silent Hill: Downpour

Silent Hill: Downpour

Silent Hill: Downpour se vrací ke kořenům děsu

  • 3
V nové hře ze slavné hororové série nejde o boj a zabíjení monster, ale dusivou atmosféru strachu z neznáma a napětí z následujících sekund. Downpour nás zavede do prostředí, kde se stěny domů mění ve zdi z krvavého masa.

Děs z neznáma. Právě to byla hlavní deviza série Silent Hill. Pocit bezmoci v děsivém prostředí, a to takovém, jaké nemá žádný odraz v realitě okolo nás. Tím u hráčů první tři díly tolik bodovaly. Pak se ale série změnila spíše v hororovou akci z pohledu třetí osoby.

Silent Hill: Downpour
Silent Hill: Downpour
Silent Hill: Downpour

Monstra se stala "pouze" děsivými nepřáteli. Přesně tak tomu bylo u Silent Hill: Homecoming od týmu The Collective. Naproti Silent Hill: Downpour sice patří do nové éry, vydává se ale spíše směrem k útěku hrdiny než k boji.

Trailer z videoherní show E3 v Los Angeles předvádí prchajícího hlavního hrdinu Murphyho Pendletona. Utíká před jediným nepřítelem, ale záběry pohledu přes rameno mají jediný účel. Posílit pocit hrůzy, jak blízko už je. Gradovat napětí. Downpour se tak vrací k samé podstatě série Silent Hill, tedy dusivé atmosféře hrůzy.

Silent Hill: Downpour
Silent Hill: Downpour
Silent Hill: Downpour

Silent Hill je opět místem, kde se "normální" stav mění v "peklo". Tak jako v prvním Silent Hillu jste chvíli v opuštěné staré budově, abyste vzápětí nedýchali, když se špinavé stěny změní v cosi, co vypadá jako krvavé maso. Právě Silent Hill: Downpour tak má šanci díky českým vývojářům z Vatra Games navrátit sérii k jejím počátkům. Tedy do okamžiků neustávajícího mrazení v zádech.